1

Onderwerp: Cupcakes los van de vormpjes

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan? Ik gebruik hetzelfde recept dat ik altijd doe. 125g boter, 125g suiker, 125g zelfrijzend bakmeel, 2 eieren en 2 eetlepels melk. Alle ingredienten op kamertemperatuur ook. Het staat in het recept bakken in 170 graden, 20-25 minuten. Maar mijn oven is alleen van 150/175/200. Dus ik heb die op 175 staan dan. Na 20 minuten ging ik eerst even checken, maar ik dacht ze zien er een beetje bleekjes uit, dus even 2 of 3 minuten extra. Ik ging ze afkoelen op en rooster zoals ik heb gehoord. En de vormpjes zouden eigenlijk van die goede moeten zijn, PME heb ik gekocht. Dus wat gaat hier verkeerd. Oh en op het moment dat de cupcakes uit de oven komen gingen ze ook ineens inzakken. Dat is toch raar?

Of zou het kunnen zijn omdat ik in het basis recept ook wat extra smaakje probeerde te geven zoals aarbeienjam (ik heb het recept gewoon op internet gevonden hoor, het is het basisrecept, en dan een thelepeltje aarbeienjam in het midden. Ik heb ook die van frambozen met stukjes witte chocolade geprobeerd. Maar die ook niet goed. Ook met het basisrecept.

Wat doe ik verkeerd? Of heb ik ze te lang in de oven gelaten?

2

Re: Cupcakes los van de vormpjes

Lees hier maar eens:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=224145

3

Ik heb nu ook geleerd dat misschien lag het niet aan het beslag (recept) maar ook aan de baking-cups zelf. Ik dacht dat ik een goede kwaliteit had gekocht toen ik die van PME had gekocht, maar blijkt dus niet. Heb later op de website van de winkel gezien dat mensen daar kommentaar hebben geschreven bij de "klantenbeoordeling" en ze zeiden allemaal dat deze niet zo goed waren. Idd, niet alleen dat de baking cups los zaten van de cakjes, maar ook wat ik jammer vond is dat de witte cups bijna doorzichtig waren, toen de cakejes allemaal gebakken waren.
Ik las dat je beter baking cups kan kopen van een dikkere kwaliteit, en deze waren idd te dun.

4

Ik heb nu ook geleerd dat misschien lag het niet aan het beslag (recept) maar ook aan de baking-cups zelf. Ik dacht dat ik een goede kwaliteit had gekocht toen ik die van PME had gekocht, maar blijkt dus niet. Heb later op de website van de winkel gezien dat mensen daar kommentaar hebben geschreven bij de "klantenbeoordeling" en ze zeiden allemaal dat deze niet zo goed waren. Idd, niet alleen dat de baking cups los zaten van de cakjes, maar ook wat ik jammer vond is dat de witte cups bijna doorzichtig waren, toen de cakejes allemaal gebakken waren.
Ik las dat je beter baking cups kan kopen van een dikkere kwaliteit, en deze waren idd te dun.