1

Onderwerp: Taart Zweden, help?

Hoi medebaksters,

Ik krijg net een opdracht met het thema zweden. Het is voor een meisje die daar naartoe vertrekt. Het enige wat de opdrachtgever zei is iets met de Zweedse kleuren (blauw en geel) en iets met een tekst.

Ik heb al even gegoogled, maar ik kan nou niet echt iets vinden van wow! Ik zie alleen maar taarten met Zweedse vlaggen, en dat vind ik een beetje saai.

Heeft iemand hier leuke ideeën of foto's?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Taart Zweden, help?

Misschien iets met wat het meisje gaat doen in Zweden. (werkzaamheden)

Of een koffertaart met daar op de vlag van Nederland en Zweden en iets wat typisch Hollands is en typisch Zweeds.

Succes ermee!

3

:D da's raar, ik ga ook zo'n taart maken voor zaterdag :Y
Gaat ze ook studeren in Uppsala?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Zweden staat ook bekend om zijn dala-paardjes, pipi langkous, rode huisjes, bossen, meren, beren, wolven, Zweeds design, elanden, ganzen, Niels holgerson etc.

Ik weet niet hoe oud degene is voor wie het bedoeld is?

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Wat leuk...en collega van mij is ook pasgeleden (voor een jaar) vertrokken naar Zweden.
Ik had een koffertaartje voor haar gemaakt, met de Nederlandse vlag, duitse vlag (om dat ze Duits is) en de Zweedse vlag. en dan in 3 talen "veel geluk" er op gezet.

Klik hier voor een plaatje daarvan

Suc6

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

Oh top, ik was helemaal niet op het idee van een koffertaart gekomen! Wat stom van mijzelf, haha. Kan dat ook prima met een vierkante bakvorm ipv rechthoekig? Ik neem aan van wel, of wordt het dan een raar koffertje?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

7

Bianca1969 schreef:

Wat leuk...en collega van mij is ook pasgeleden (voor een jaar) vertrokken naar Zweden.
Ik had een koffertaartje voor haar gemaakt, met de Nederlandse vlag, duitse vlag (om dat ze Duits is) en de Zweedse vlag. en dan in 3 talen "veel geluk" er op gezet.

Klik hier voor een plaatje daarvan

Suc6

Super! Ik denk dat dit het wordt, vind zo'n taart zo leuk. Ik ben alleen niet zo goed in bekleden van vierkante vormen, maar ach, oefening baart kunst en je kunt met een koffertaart best veel wegwerken.

Ik weet over de dame in kwestie niet veel, ze gaat voor een stage van 5 maanden naar het buitenland, dus een soort afscheidstaart!

8

Ik ha geen vierkante of rechthoekige vorm, dus ik heb een ronde van 26cm gebakken en daar een rechthoek uitgesneden.

Weet je wel wat voor stage ze gaat doen? Mss kun je dan van dat onderwerp iets op het koffertje verwerken?

Bianca's bakery

9 Laatst bewerkt door Bianca1969 (16-08-2013 07:47)

Je kunt 2x jouw vierkante vorm bakken en van de 2e de helft afsnijden...en één helft dan aan je vierkant plakken....dan heb je ook een rechthoek...

En dan zou je evt. nog de 2e helft als een extra koffertje kunnen maken erboven op....een stapelkoffertje.

Bianca's bakery

10

dit heb ik er van gemaakt ;)  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=228348

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Leuk zeg! Dit is mijn geworden:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127485049

12

Ik kom toevallig uit Zweden. De taart is mooi geworden. Leuk! Dus het ging eigenlijk om de decoratie van de taart. Want ik weet ook van typische zweedse taarten...

13

Ik kom toevallig uit Zweden. De taart is mooi geworden. Leuk! Dus het ging eigenlijk om de decoratie van de taart. Want ik weet ook van typische zweedse taarten...