1

Onderwerp: vraagje over witte chocolade

ik moet 2 bruidstaarten maken, beide overgoten met chocolade, het zijn 2 stapeltaarten van 3 lagen, vierkant met de afmetingen:
- 30cm bij 30 cm
- 26cm bij 26 cm
- 20cm bij 20 cm
1 is met witte chocolade en de andere met melkchocolade.

nu is mijn vraag: hoeveel witte en melkchocolade heb ik minimaal nodig zodat ik genoeg heb?

melkchocolade heb ik wel genoeg denk ik want heb een zak callets van callebaut van 2,5 kilo maar nu nog witte chocolade kopen.

2 Laatst bewerkt door Mirjam5 (15-08-2013 07:32)

Re: vraagje over witte chocolade

Tip: wees duidelijk in je onderwerp. Nu wordt je vraag gelezen door mensen die denken dat je wat over witte chocola wilt weten. Bv hoe het smelt of stolt of wat een goede kwaliteit is. Als je in je onderwerp zet dat je wilt weten hoeveel je nodig hebt wordt het gelezen door mensen die verstand hebben van hoeveelheden. Zo krijg je sneller een antwoord op je vraag.  :)

Je kan een titelfix vragen aan de moderators. :thumb:

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: vraagje over witte chocolade

Ik weet het niet, echt niet, ik heb dit ook nog nooit gedaan. Kun je niet gewoon een grote zak witte kopen? Callebaut is zo lekker... En ik denk dat je best veel nodig hebt om een hele stapeltaart te gieten. Doe je dat trouwens met alleen chocolade of maak je er ganache van?

Tieneke

Re: vraagje over witte chocolade

Heb je zelf vaker taarten overgoten met chocola? Persoonlijk doe ik dat niet. Dat zou een hele stevige laag opleveren, die erg machtig was. Is dat wat je zoekt?

Zoek eens op gietganache..

5

Re: vraagje over witte chocolade

Bedankt voor de reacties, vandaag de taarten afgeleverd en ze waren er superblij mee, ze vonden ze nog mooier dan verwacht. Ik heb gewoon 2,5 kilo witte en 2,5 kilo melkchocolade gesmolten en daar had ik nog van over, ik heb alleen chocolade gebruikt, dus geen room oid. Van de chocolade die over was heb ik chocolaatjes gemaakt voor de kids haha dus heb niks weg hoeven gooien.

6

Re: vraagje over witte chocolade

ben benieuwd of ze de taart hebben kunnen aansnijden...