1

Onderwerp: Icing droogt niet

Een vraagje, misschien kan iemand me helpen.

Ik heb al een aantal keer koekjes gebakken en gedecoreerd met zelf gemaakt Royal icing. Dit heb ik gemaakt met stijf geklopte ei witten en daarna met poedersuiker erbij. Nu werd alleen de icing niet hard, zelf na een paar uur drogen was hi nog plakkerig.
Het enige verschil is dat ik met een keuken machine heb gemixed en eerder met een handmixer.

Weet iemand de oorzaak??

2

Re: Icing droogt niet

Waren je koekjes goed afgekoeld? En anders langer laten drogen. een paar uur is redelijk kort.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mirjam5 schreef:

Waren je koekjes goed afgekoeld? En anders langer laten drogen. een paar uur is redelijk kort.

Ja de koekjes waren goed afgekoeld, de icing was ook erg plakkerig wat normaal niet is...

4

Misschien was de kom of klopper van je keukenmachine niet goed vetvrij. Dan breekt het eiwit volgens mij af en zou het kunnen dat je icing dan ook niet droogt? Of was het te dun? Vreemd hoor...
Ik maak zelf icing met meringuepoeder, dat wordt het lekker hard.

Tieneke

5

Tante Tien schreef:

Misschien was de kom of klopper van je keukenmachine niet goed vetvrij. Dan breekt het eiwit volgens mij af en zou het kunnen dat je icing dan ook niet droogt? Of was het te dun? Vreemd hoor...
Ik maak zelf icing met meringuepoeder, dat wordt het lekker hard.

Tieneke

Bedankt, misschien ook eens proberen!

6 Laatst bewerkt door Tante Tien (16-08-2013 06:21)

Weet je, het kan zelfs nog aan je koekjes liggen. Als je koekjes vrij vet zijn,  dan trekt het vet van de koekjes in de icing en wil het ook niet hard worden.

Ik vind zelf het recept van de suikerkoekjes hier op de site heel goed.

Tieneke