1

Onderwerp: chiffon cake

nu wil ik heel graag chiffon cake maken,
echter staat er bij de recepten vaak dat je zon speciale bak vorm nodig heb
http://shop.waroeng.nl/bak-kookgerei/ba … ecake-26cm

weet iemand of je het ook zonder die bakvorm kan maken? maar bijv gewoon in een nederlandse cakevorm? of krijg je dan niet het beoogde luchtige resultaat?

2

Re: chiffon cake

Hoi,

mijn collega heeft het ook gemaakt in een tulband vorm, alleen is die vorm wat kleiner vergelijken met de 26cm.

Het smaakte ook luchtig.

Gewoon proberen! Alleen niet te vol vullen, het rijst heel erg.

Succes,
Lily

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

3

Cool thx, zou je dan in zon tulband vorm ook bijv een half pak klaar kunnen mkaen ?(wil eerst een mix proberen en dan op eigen recept)

of zou hij dan niet zo lekker mooi luchtig reizen? En ik lees ook soms dat je na het bakken hem direct moet omdraaien weet iemand daar wat van?

4

Ik zou het niet meer dan 2/3 vullen. Af en toe gebruik ik ook de Pandan chiffon cake mix, maar splits toch de eieren en klop de eiwitten apart.

Direct uit de oven laat ik het onderste boven afkoelen.

Volgens mij kun je op you tube wel filmpjes vinden.

Mvg,
Lily

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

5

Thx, ga het 1 deze dagen maken, ik denk dat ik 2/3 van het gehele recept ga klaarmkaen (en dan 2/3 van alle ingrediënten)
en dan in mijn tulband vorm ik denk dat dat het beste is

weet ej heel toevallig ook of je de pandan chiffoncake kan invriezen?

6

Ik gebruik ook altijd mijn tulband vorm voor de pandan chiffoncake. Gebruik gewoon het hele pak hoor. Heb wel een vrij grote tulbandvorm. Maar je kunt altijd bij het vullen 2/3 aanhouden. (Wat overblijft kun je ook nog in cupcake vormpjes bakken.)

Eieren apart mixen is niet nodig hoor. Gewoon het recept op het pak aanhouden.

En ja, je kunt de pandancake invriezen.
(maar meestal blijft er bij mij weinig over om in te vriezen...  :lol: )

Succes!

Dat is toch een TAART waard!