1 Laatst bewerkt door jo-oosie (12-08-2013 19:45)

Onderwerp: HULP GEVRAAGD: fondant snijden & sugergun-streepjes

hoi allemaal,

ik ben nu bezig met snijden van puzzelplaatje van Bumba, maar....

hoe krijgen jullie de kleinere bochten (handjes/oren enzo) netjes rond gesneden zonder hapers eraan?
Ik krijg dat niet zo goed voor elkaar namelijk...   :/

Ik gebruik een heel scherp hobbymesje en dat gaat voor de andere stukken wel goed, maar nu moet ik straks ook nog Bumba-letters uitsnijden, dus...

TIPS van harte welkom !   :Y

Ook zou ik graag jullie tips/trucs willen horen voor het bevestigen van de (hele) kleine stukjes sliert uit de sugergun, zoals bijv de wenkbrauwen van Bumba...
Ik krijg die kleine stukjes niet van mijn vingers af, de fondant blijft plakken aan mijn vingers en niet aan het puzzelplaatje, grrrr...

Graag jullie ideeen...

dankjewel voor het meedenken en delen alvast !

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

2

Re: HULP GEVRAAGD: fondant snijden & sugergun-streepjes

Ik gebruik zo'n plastic mesje van PME voor het uitsnijden van dit soort werk, aan metaal blijft de fondant plakken en dan vervormt de boel.

En tegen het plakken aan je vingers helpt insmeren met een klein beetje crisco wel. Of een houten prikker om het stukje van je vingers op te nemen en aan te brengen waar je hem hebben wilt.

Succes ermee.

Tieneke

3

Ik gebruik ook zo'n hobbymes. Maar deze moet ik wel regelmatig schoonmaken omdat je anders idd haakjes krijgt. Ik haal het mesje ook regelmatig door de messenslijper.
De Bumba wenkbrauwen teken ik op het hoofd. Maar als ik toch een klein stukje ergens op moet plakken, dan gebruik ik een tooltje, meestal de needletool. Daar pak ik dan het stukje mee op en plak het er dan tegenaan.

4

Ik snij het met een scherp hobbymesje en ga er met een tool mesje daarna bij langs om het glad de strijken. Neem aan dat je puzzeld?

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Oja.. En de wenkbrauwtjes rol ik heel fijn met de hand (vingers licht met crisco invetten). Met de sugargun vind ik het persoonlijk te grof worden.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Ik snij ook met een hobbymesje altijd de plaatjes uit (wanneer het met de cricut niet gaat dan he)
En ook letters snijdt ik vaak toch gewoon met de hand uit ipv de cricut te gebruiken.

Bij mij werkt het eigenlijk heel erg goed.

Wenkbrauwen teken ik er op, dat is toch makkelijker dan dat gepriegel.

Succes!

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

7

- Als je haaltjes in een bochtje hebt, gewoon even je vinger er langs halen.
- Hobbymesje gewoon regelmatig schoonmaken (lees langs een schone, niet pluizende doek halen), dan kun je een hele poos snijden.
- De fondant een poosje aan de lucht laten drogen voor je gaat snijden werkt bij mij ook altijd wel beter om ronde stukjes te snijden.

Verder gebruik ik de paletmessen van de Blokker graag bij het puzzelen om de kleine onderdelen op te p(l)akken.
Beetje Crisco aan je handen is altijd makkelijk tegen het plakken van de fondant aan je handen. (ook op je tooltjes trouwens)

Succes!

Dat is toch een TAART waard!

8

Dank voor alle tips, een aantal deed ik al, de rest voeg ik toe..  :)

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)