1

Onderwerp: Hoeveel taarten van 20cm kan je bakken

Uit een 1 kg pak biscuitmix van funcakes?

Iemand enig idee?

En waar zou ik informatie op dit forum kunnen vinden wat ik kan vragen om samen met een groep meiden taarten te maken/bekleden?

2

Re: Hoeveel taarten van 20cm kan je bakken

Voor 1 taart van 20 cm heb je 210 gram mix nodig.
Dus 4 stuks!!!!

3

Ik gebruik voor een 20 cm  270 gr mix, maar als ik maar 1 kilo had dan gebruikte ik 250 gr per taart. Ik kijk eigenlijk per taart hoeveel mix ik gebruik. Meestal is dit hetzelfde maar sommige willen maar 2 lagen vulling (bij mij is standaard 3 lagen) en dan gebruik ik ook minder mix. Anders klopt de verhouding biscuit/vulling niet echt, vind ik.....

Ik gebruik nog meer dan Esther68, dus het is vooral afhankelijk van hoe hoog je de taart wilt hebben.....

I never met a calorie I didn't like....

5

Als je je cakes 6 cm hoog wilt hebben haal je 4 cakes uit een kilo.

Hoi,

Ik maak graag mooie hoge kapsels, dus ik gebruik 350 gram biscuitmix voor een maat van 20 cm doorsnede. Minder vind ik echt te weinig.

7

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik maak graag mooie hoge kapsels, dus ik gebruik 350 gram biscuitmix voor een maat van 20 cm doorsnede. Minder vind ik echt te weinig.

Hoe veel lagen vulling doe je dan? Dan krijg je toch hele hoge stukken? Ik vind mijn 9 cm al hoog  ;). Hoger lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onhandig  :o

8

wat is de verhouding dan met het water en eieren hoeveel doe je er daarvan bij dan?

Als je een 9 cm hoge taart wil of hoger?

9

Ik gebruik gewoon 210 gram (voorheen 220 trouwens) en krijg mijn bakblikken van 7,5cm gewoon volledig vol, dus 7,5cm hoge kapsels.

Als je met 350 gram een 20cm vorm moet vullen, dan denk ik dat je nog wel wat trucjes kunt uitproberen om je kapsel hoger te krijgen  :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

chan1985 schreef:

wat is de verhouding dan met het water en eieren hoeveel doe je er daarvan bij dan?

Als je een 9 cm hoge taart wil of hoger?

Ik heb eens een sommetje gemaakt, en dit werkt precies goed. Weet niet of ik het goed uitleg...
Hoeveelheid mix delen door 1.28 = hoeveelheid ei
Hoeveelheid ei keer 1.28 = hoeveelheid mix.

Dus bv 250 gr mix = 195 gr ei (en 25 gr water) dit zouden dan 4 M eieren zijn

11

Met deze tabellen kun je van tevoren bepalen hoe hoog je je kapsel wilt hebben en daarna precies uitrekenen hoeveel mix en andere ingrediënten je nodig hebt:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

Marianne schreef:

Ik gebruik gewoon 210 gram (voorheen 220 trouwens) en krijg mijn bakblikken van 7,5cm gewoon volledig vol, dus 7,5cm hoge kapsels.

Als je met 350 gram een 20cm vorm moet vullen, dan denk ik dat je nog wel wat trucjes kunt uitproberen om je kapsel hoger te krijgen  :Y

Nee hoor,
Mijn kapsels worden ook 7,5 cm hoog met 350 gram mix.
Ik denk dat dit ook afhankelijk is van in welke oven je dit bakt. Volgens mij moet je dit gewoon zelf uitproberen, dat heb ik ook gedaan, dus mijn tabellen zijn gebaseerd op mijn ervaringen.

Esther68 schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Hoe veel lagen vulling doe je dan? Dan krijg je toch hele hoge stukken? Ik vind mijn 9 cm al hoog  ;). Hoger lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onhandig  :o

Hoi,

Ik snijd het kapsel 2x door en krijg een prima taart, niet te hoog en niet onhandig. Maar wel precies wat de klant wil.

14

saskiahuisman schreef:
Esther68 schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Hoi,

Ik snijd het kapsel 2x door en krijg een prima taart, niet te hoog en niet onhandig. Maar wel precies wat de klant wil.

Ik lees hierboven dat je met 350 gr mix een biscuit krijgt van 7,5 cm hoog. Ik krijg van 270 gr mix ook een 7,5 cm hoge biscuit  ;) . Vandaar dat ik dacht dat je een hele hoge biscuit had. Denk dat als ik 350 gr zou gebruiken, ik een biscuit van 10 cm of zo krijg... ;)

Beste Esther,

Nee ik krijg geen kapsel van 10 cm hoog, misschien ligt dat aan mijn oven. Mijn kapsel is in ieder geval wel lekker luchtig en mijn klanten zijn tevreden, dus voor mij prima.
Ik ben wel benieuwd wat voor oven jij hebt omdat je met minder mix ook een kapsel van 7,5 cm hoog krijgt?

16

Ik heb een hetelucht oven en bak op max 160 gr. Ik gebruik FunCakes biscuitmix, maar heb eens een keer Soezie gebruikt. Met dezelfde hoeveelheden, mix- en baktijden werd mijn biscuit 2 cm lager. Ik vond de structuur van Soezie wel mooier dan de biscuit van FC mix, eerlijk gezegd. In FC wil nog wel eens een luchtbelletje, of meer, zitten....

17

ik gebruik 252gr bij een rond 20 :Y
Ik heb een heteluchtoven en bak continu 140graden. Prima kapsels, pan van 7,5cm hoog vol :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

saskiahuisman schreef:

Nee hoor,
Mijn kapsels worden ook 7,5 cm hoog met 350 gram mix.

Daarom zeg ik ook: dan zou je nog wel wat trucjes uit kunnen proberen, want zóveel mix voor een 20cm vorm zou niet nodig moeten zijn.
Het ligt niet alleen aan de oven uiteraard, ook aan hoe en hoelang je mixt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag