1

Onderwerp: Help, cakepops met fondantglazuur!

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil graag cakepops maken met fondantglazuur.
Ik krijg ze helaas niet rond en egaal.
Het glazuur wordt heel snel hard! Er staat op de verpakking werk niet te snel vooruit want het hard snel uit, maar ik neem aan dat ze daar niet mee bedoelen al op de cakepop!

wie heeft er tips en tricks, want ze zien er zo echt niet uit!!

Alvast bedankt!

2

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Hoi Lieke,

Ik heb laatst ook cakepops met vloeibare fondant bekleed. Bij mij duurde het juist lang eer het uitharde....maar dat kwam wrsch dat ik iets teveel water had toegevoegd.....mss heb jij te weinig water toegevoegd?

Ik verwarmde de fondant in de chocoladesmelter.....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Ik heb helemaal geen water toegevoegd. Dat stond namelijk niet op de verpakking. Dat gaan we de volgende keer proberen.
ik heb het in de magnetron opgewarmd. Kan dat, of niet?

4

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Weet ik niet...maar mss koelt het dan weer te snel af?
Nu heb ik een chocoladesmelter, maar voorheen deed ik altijd au bain marie.....de chocoladesmelter is fijn, want die heeft een opwarmstand en een warmhoudstand....

Niet teveel water toevoegen hè....dat was mijn fout.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Bij vloeibare fondant hoef je helemaal geen water toe te voegen, het is een kant en klaar product wat eigenlijk niet eens in de magnetron hoeft, zeker niet met dit weer.
Ik heb t vaker op cc gebruikt, maar ik vond het dan altijd lang duren voor t eindelijk uitgehard was...en zo hard als op een roze koek is het nooit geworden. Blijft eigenlijk altijd zo als op een tompouce!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Bianca1969 schreef:

Weet ik niet...maar mss koelt het dan weer te snel af?
Nu heb ik een chocoladesmelter, maar voorheen deed ik altijd au bain marie.....de chocoladesmelter is fijn, want die heeft een opwarmstand en een warmhoudstand....

Niet teveel water toevoegen hè....dat was mijn fout.

Dat is inderdaad wel erg handig, dan blijft de koelt ie ook niet zo snel af. Misschien eens au bain marie proberen en dan op de pan houden. Ik heb helaas geen chocoladesmelter.

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Bij vloeibare fondant hoef je helemaal geen water toe te voegen, het is een kant en klaar product wat eigenlijk niet eens in de magnetron hoeft, zeker niet met dit weer.
Ik heb t vaker op cc gebruikt, maar ik vond het dan altijd lang duren voor t eindelijk uitgehard was...en zo hard als op een roze koek is het nooit geworden. Blijft eigenlijk altijd zo als op een tompouce!

Ik heb nu een pot van funcakes en die is heel erg dik. Hier kan ik zonder er iets mee te doen geen cakepops mee bekleden. Hoe doe jij dat dan als je het niet verwarmd of verdund?

Na een uurtje of 3 drogen waren ze niet zo hard als royal icing, maar wel hard genoeg. Het zat tussen tompouce en roze koek in zeg maar.

8

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Ik gebruik voor het warmhouden een flessenwarmer. Daar zet ik  een glas in, of een oud potje van babyvoeding. Het is even uitproberen met de temp, maar dan blijft je chocolade ook mooi vloeibaar. (Met vloeibare fondant heb ik nog nooit geprobeerd).

9

Re: Help, cakepops met fondantglazuur!

Gewoon in n pan doen en opwarmen tot ie warm voelt, dan wordt t goed hard...