1

Onderwerp: boek poppetjes boetseren

ik heb nog weinig ervaring met het boetseren van figuren, vooral met poppetjes/mensen. ik vroeg me af of er een basisboek is waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe je een poppetje boetseert. en dat je dan als je die basis onder de knie hebt ook wordt uitgelegd hoe je elk soort poppetje kunt maken door hem leuk aan te kleden etc. iemand een goede tip? ik heb wel gekeken bij de boeken hier op het forum, maar ik kom er niet uit.

2

Re: boek poppetjes boetseren

Volgens mij komt in september het boek van Femke en Leonie uit (heet "Kruimeldiefjes", geloof ik). Zij maken echt superleuke poppetjes, met kleding en allemaal details. Misschien heb je wat aan dat boek :) ?

3

MirandaB schreef:

Volgens mij komt in september het boek van Femke en Leonie uit (heet "Kruimeldiefjes", geloof ik). Zij maken echt superleuke poppetjes, met kleding en allemaal details. Misschien heb je wat aan dat boek :) ?

bedankt voor de tip. dat zijn inderdaad hele grappige poppetjes, precies wat ik zoek! en hopelijk met de juiste aanwijzingen ook niet zo moeilijk om te maken. ik houd het boek in de gaten!

4

Kijk, hier kan ik ook wat mee! Thanx voor de tip!

5

In 1 van de uitgaven van Mjam Taart heeft ook een poppetje met how to van Femke gestaan. Het ging om een Frankrijk taart en het poppetje had een stokbrood onder zijn arm. Weet alleen niet meer welke Mjam het was... :/

6

Ik vind dat de boeken van Wendy Schlagwein ook duidelijk uitleggen hoe je figuurtjes moet boetseren, en verder is het een kwestie van veel oefenen en geduld.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

7

MirandaB schreef:

In 1 van de uitgaven van Mjam Taart heeft ook een poppetje met how to van Femke gestaan. Het ging om een Frankrijk taart en het poppetje had een stokbrood onder zijn arm. Weet alleen niet meer welke Mjam het was... :/

bedankt voor de tip. weet je nog of die makkelijk te maken was? dan weet ik ook wat over het niveau van het nieuwe kruimeldiefjes boek. ik ben echt nog een beginner wat boetseren betreft, alleen een paar keer een simpel dier gemaakt.

8

renata2 schreef:
MirandaB schreef:

bedankt voor de tip. weet je nog of die makkelijk te maken was? dan weet ik ook wat over het niveau van het nieuwe kruimeldiefjes boek. ik ben echt nog een beginner wat boetseren betreft, alleen een paar keer een simpel dier gemaakt.

Heb nog even voor je gezocht: het is de Mjam Taart, zomer 2012 (op de voorkant staat een groene stapeltaart met regenboog en bloemenkoekjes). Het poppetje in die Mjam is wel gedetailleerd, maar uitleg met zowel tekst als foto's is heel uitgebreid :Y !

9

MirandaB schreef:
renata2 schreef:
MirandaB schreef:

Heb nog even voor je gezocht: het is de Mjam Taart, zomer 2012 (op de voorkant staat een groene stapeltaart met regenboog en bloemenkoekjes). Het poppetje in die Mjam is wel gedetailleerd, maar uitleg met zowel tekst als foto's is heel uitgebreid :Y !

super, dankjewel.