Onderwerp: Oefening
Hoi,
Ik ben vandaag weer even aan het oefenen geweest, best aardig gelukt, vinden jullie niet ?

groetjes Dutchdelite
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Oefening
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Ik ben vandaag weer even aan het oefenen geweest, best aardig gelukt, vinden jullie niet ?

groetjes Dutchdelite
Geen reacties? 
Iedereen lag vannacht vast lekker te slapen. Ik vind je ontwerp en kleurgebruik echt mooi en je ruffels zijn prachtig ook je roosjes zijn leuk.
Het bekleden, de basislaag, kan nog een stuk strakker. Bij de how to's op het forum staat een geweldige how to daarvoor. En de grote Wilton roller met hoogte ringen helpt mij ook enorm.
Ga zo door, blijf je kunstwerken showen en heb geduld met de reacties, en stel je er op in dat dat het er niet veel zullen zijn. Geniet van de positieve reacties in je omgeving, die zijn er vast in overvloed.
Klopt jet dat je je taart niet hebt omgedraaid? Want ik vind hem zo bol lijken.
Verder erg leuk gedaan met de kleurtjes en de ruffels!
Ga zo door 
Hoi,
hij was al 40 keer gezien en geen reacties, vandaar mijn verzoekje
Ik heb denk ik te weinig fondant gebruikt en is het gaan scheuren.
Ik heb de taart wel omgedraaid en nog in de koelkast gehad, ik denk dat er te veel botercreme op zit.
Ik heb eigenlijk niet een echt goed recept voor botercreme, gebruik een mix met botercreme mix, poedersuiker, boter en melk of water, maar het wordt geen egale massa, beetje klonterig / vettig kan het niet goed afsmeren
De how to ga ik even opzoeken, thnx !
Ik vind je taart erg leuk! En de ruffels, ik heb zelf is een kraagje geprobeerd en was daar dus uren mee bezig voor dat het maar een beetje lukte dus petje af
.
Ik gebruik zelf voor de botercrème de mix van funcakes en ik vind het erg fijn maar ben nog geen ervaren bakster hoor!!
De pastelkleurtjes passen goed bij elkaar, leuk!
Ook ik gebruik de mix voor botercreme van funcakes.
Heb zelf ook wel eens botercreme gemaakt met boter en poedersuiker (1:1) maar dat vond ik helemaal niet zo lekker.
Bij de mix hoef je alleen wat water toe te voegen, half uurtje wachten en dan boter er doorheen mixen.
Pas op met de botercreme van de mix en fondant he? Dat kan gaan smelten. Het veiligst is toch botercreme van half roomboter en half suikerbakkerspoeder zonder melk of iets dergelijks erdoor. Ganache kan ook en daar kun je kennelijk heel strak mee afsmeren.
Prachtige ruffles heb je gemaakt.
Tieneke
Vooral blijven oefenen, is de enige manier om het strak bekleden echt onder de knie te krijgen!
Vind dat je de kleuren mooi gebruikt,
en best lef om gelijk al aan de ruffels te gaan!
(ik wil wel, maar zie er stiekem tegen op, zoveel werk
)
Hoi,
Dat is een goede tip Tieneke, ik merk nu 2 dagen later dat de fondant plakkerig is, dat verklaart een hoop !!!!
@ Siena, Dat ken ik, maar ik ben een typje van eerst doen en dan denken bij het maken van taarten, zo heb ik gister 12 toppers voor cupcakes van de Gruffalo gemaakt van fondant, zodat mijn dochtertje kan uitdelen op de creche, enorm veel werk en de kindjes zullen het niet zien.
Maar mijn dochter is blij en ik ben er trots op, maar ik maak ze nooit meer !!! hahaha
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Oefening