1

Onderwerp: Hulp nodig met vullingcombi's

Hoi allemaal,

Op dit moment staat mijn dulce de leche op het vuur te pruttelen. Ik maak het voor het eerst en heb dus nog geen idee hoe het gaat smaken en wat er lekker mee combineert. Ik heb net in de supermarkt het volgende gehaald:

- Lemon curd
- Vlaaivulling aardbei
- Vlaaivulling bosvruchten
- Pakje saroma framboos (voor door de botercreme)

Verder heb ik natuurlijk ook gewone botercreme (mix) in huis. Zit hier iets lekkers bij voor de combi met de dulce de leche? Ik zag de bovenstaande dingen in elk geval niet in het combitopic staan, vandaar hier mijn vraag.

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door omakneeltje (06-08-2013 20:03)

Re: Hulp nodig met vullingcombi's

ik zou als tegenhanger voor de zoete dulce de leche,in ieder geval de lemoncurd kiezen,

en ernaast een vruchtenvulling kan heel goed,
denk niet dat dat veel verschil maakt,

persoonlijk ben ik niet zo van de saroma, maar misschien hebben anderen daar juist een heel goeie ervaring mee :Y

succes met de taart.

probeer vooral een keer zelf lemon curd te maken (recept staat ergens op forum), dat is pas echt lekker :9  :9

3

Bedankt voor je bericht, super!  :D Ik vul mijn taarten altijd met twee lagen. Ik weet niet of het wel lekker is om alleen lemon curd en dulce de leche te doen. Is het een idee om 1 laag eerst met een klein laagje lemon curd te doen en daar direct overheen vruchtenvulling? Of is dat af te raden? En iemand nog een voorkeur/tip wat betreft aardbei/bosvruchten?

4

Das moeilijk zeg..
Bij dulce de leche denk ik zelf aan een combi met chocola.
Of een paar eetlepels lemon curd door je botercrememix/vanillecreme mengen, daarmee een laag vullen en een volgende laag dulce de leche.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

ik weet niet wat er gebeurt als je vruchtenvulling op de lemon curd legt, kan zijn dat het er teveel intrekt, wel kun je onder de ddl een laag jam of zo doen, denk dat dat minder van invloed is onderling.

ik ga vandaag een taart vullen met sinaasappelcurd - chocomousse - laagje creme, en tropische vruchten, tremperen met cointreaulikeur (verdund met neutrale trempeer).

ja, en hoe het smaakt is dan weer een verrassing, ik hou er wel van iets uit te proberen :D

ik probeer wel altijd in één ´smaakgeheel´ te blijven,
er staat hier op het forum een hele rubriek met combinaties, of heb je dat al gezien?

succes, en weet je, als het geen overtuigend succes is, doe je het een volgend keer weer anders :Y  heb je gelijk een smoes om weer iets te bakken ;)

6

ik vind persoonlijk fruit en caramel niet lekker bij elkaar.
caramel is lekker bij chocola en evt. nootjes.

ik zou de lemon curd door de botercrememix doen en daar aardbeienvlaaivulling bij doen.

(maar stiekem nog lekkerder is zwitserse room met stukjes aardbei op dit moment! daar 2 lagen mee vullen en afsmeren met aardbeienbotercreme). hier vul ik alle zomertaarten mee!

7

Dulce de Leche is heerlijk in combinatie met lemoncurd.  :Y  :Y
Persoonlijk maak ik dan basis botercreme (mix) en doe een flinke schep ddl door de ene helft (caramelcreme) en een flinke schep lemoncurd door de andere helft (citroencreme). Even proeven of de smaak goed genoeg doorkomt, anders nog wat erbij. Heerlijk. Maar uiteraard kun je ook alleen de citroencreme maken en combineren met een laag ddl of andersom. Of je snijdt 3x door en maakt 2 cremelagen, met nog een laag pure ddl of lc....  :9  :9  :9  :9  :9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)