Onderwerp: dummy bekleden
Hallo:
Ik ga binnenkort mijn eerste dummy taart bekleden. Hoe moet ik de fondant aan de dummy plakken? beetje water? beetje eetbare lijm?
Alvast bedankt.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dummy bekleden
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo:
Ik ga binnenkort mijn eerste dummy taart bekleden. Hoe moet ik de fondant aan de dummy plakken? beetje water? beetje eetbare lijm?
Alvast bedankt.
Je kunt inderdaad water gebruiken. Licht spuiten is voldoende. Een andere alternatief is piping gel.
Water werkt prima...beetje maar....voordeel is, dat je de fondant er ook weer gemakkelijk afkrijgt als je een nwe dummy wilt opmaken..
Op pme heb ik geleerd om de dummy af te smeren met royal icing. Voordeel hiervan is dat je die kleine putjes die in piepschuim zitten, niet in je fondant ziet.
bedankt voor jullie reacties, maar wacht even: het water moet ik op de dummy of de onderkant van de fondant? sorry, misschien is een stomme vraag, ik ben eigenlijk nieuw met deze hobby. Ten tweede; mijn Nederlands blijf slecht
water op de dummy inderdaad maar afsmeren is beter vanwege de puntjes die je dan mooi wegwerkt, dit lukt niet met water. Succes!
Je kan ook je fondant dikker laten dan zie je ook die putjes niet bij een dummie. Zo doe ik het altijd.
Ik smeer mijn dummie in met crisco.
Werkt perfect.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dummy bekleden