1

Onderwerp: Rocky Road, niet bijzonder maar wel lekker.

Nog maar eens de Rocky Road gemaakt.
Stelt niks voor is snel klaar maar is wel erg lekker  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHCW3E3J-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UGA3NBMC-D.jpg

2

Re: Rocky Road, niet bijzonder maar wel lekker.

heb je het met witte chocolade en marsmallows erdoor heen gedaan?
ziet er lekker uit :)

chan1985 schreef:

heb je het met witte chocolade en marsmallows erdoor heen gedaan?
ziet er lekker uit :)

Ja klopt.
Witte chocolade, marshmallow's, pistache nootjes, geroosterde amandelen en kokos.
Zoals ik al zei het stelt niet veel voor maar hier vinden ze het erg lekker  :)

4

Die had Rudolph van de week ook gemaakt zag er lekker uit dit ook trouwens :thumb:

Lieve groetjes van Nicole

5

Een niet taart-gerelateerd vraagje: maak je die collage op mijnalbum.nl?
Zo ja; hoe dan  :o
Zo nee; waar dan?  :rolleyes:

Vind 't er altijd zo leuk uitzien, maar ben er nog niet achter hoe ik dat zelf ook zou kunnen.....

N.B. zien er overigens erg smakelijk uit!

kitster schreef:

Vind 't er altijd zo leuk uitzien, maar ben er nog niet achter hoe ik dat zelf ook zou kunnen.....

Hallo

Nee die maak ik niet op mijn album.nl maar daar heb ik een programma voor en dat heet paint shop pro.
Als je op onderstaande link klikt en dan de proefversie download dan kan je gratis 30 dagen gebruik maken van het programma en als je het dan zou willen kopen dan kan je het uiteindelijk kopen.
Als je dat niet wilt dan doe je het niet  :)

Het is dus 30 dagen gratis en je kan het gewoon downloaden.
Als je dat programma dan heb gedownload dan kan je de collages maken.

http://www.corel.com/corel/product/inde … rod4900067

Als je het dedaan hebt dan kan je vele dingen doen.
Meer dan ik ook weet hoor want ik heb het boek niet gelezen want ben daar te lui voor  :o  maar ik zou er veel meer mee kunnen doen als ik zou willen.

Mocht je nog vragen hebben dan vraag ze gerust en ik zal je helpen.

7

dollelollypop schreef:
kitster schreef:

Hallo

Nee die maak ik niet op mijn album.nl maar daar heb ik een programma voor en dat heet paint shop pro.
Als je op onderstaande link klikt en dan de proefversie download dan kan je gratis 30 dagen gebruik maken van het programma en als je het dan zou willen kopen dan kan je het uiteindelijk kopen.
Als je dat niet wilt dan doe je het niet  :)

Het is dus 30 dagen gratis en je kan het gewoon downloaden.
Als je dat programma dan heb gedownload dan kan je de collages maken.

http://www.corel.com/corel/product/inde … rod4900067

Als je het dedaan hebt dan kan je vele dingen doen.
Meer dan ik ook weet hoor want ik heb het boek niet gelezen want ben daar te lui voor  :o  maar ik zou er veel meer mee kunnen doen als ik zou willen.

Mocht je nog vragen hebben dan vraag ze gerust en ik zal je helpen.

Thanks! Ik ga eens kijken....

8

Mooie pastel tinten bij elkaar, maar wel een overvloed aan smaken zeg.... maar als ze in de smaak vallen, super toch!!!

kitster schreef:

Je kan ook picasa downloaden (gratis) en daarmee kan je ook fotobewerkingen doen en collages maken. Het is even uitzoeken hoe het werkt, maar als je het eenmaal weet....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9 Laatst bewerkt door dollelollypop (06-08-2013 20:54)

marlies schreef:

Mooie pastel tinten bij elkaar, maar wel een overvloed aan smaken zeg.... maar als ze in de smaak vallen, super toch!!!

kitster schreef:

Je kan ook picasa downloaden (gratis) en daarmee kan je ook fotobewerkingen doen en collages maken. Het is even uitzoeken hoe het werkt, maar als je het eenmaal weet....

Dat lijkt maar zo dat overvloed aan smaken denk ik maar je moet het gewoon eens proberen het is echt lekker.

Ingrediënten
•    200 gram marshmallows (mini’s)
•    100 gram gedroogde cranberries
•    110 gram ongezouten amandelen
•    60 gram ongezouten pistaches
•    35 gram gemalen kokos
•    400 gram witte chocolade

Bereidingswijze

Beleg een bakvorm van 18 bij 25 cm met bakpapier.
Rooster de noten in een pan zonder boter of olie totdat ze bruin beginnen te worden. Hak ze grof
Meng in een flinke kom de marshmallows, cranberries, kokos, amandelen en pistaches.
Breek de chocola in stukjes en stop in een hittebestendige kom. Zet in de magnetron op laag vermogen. Laat 1 minuut smelten en schep dan een keer om. Verhit de chocola dan telkens 30 seconden totdat alles gesmolten is.
Giet de chocola over het marshmallowmengsel. Roer door elkaar. Schep het mengsel in de bakvorm en verdeel gelijkmatig over de vorm. Zet eventueel nog even in een lauwwarme oven om de bovenste marshmallows te roosteren. Laat helemaal afkoelen. Zet de rocky road cake in de koelkast en laat minstens twee uur hard worden. Snij in stukken en serveer.

10

Bedankt voor het recept. Ga ik zeker eens uitproberen.
Even een vraagje. In de bereidingswijze kom ik cranberry's tegen. Hoeveel gram gebruik je daarvan?

11 Laatst bewerkt door dollelollypop (06-08-2013 21:02)

Monique M schreef:

Bedankt voor het recept. Ga ik zeker eens uitproberen.
Even een vraagje. In de bereidingswijze kom ik cranberry's tegen. Hoeveel gram gebruik je daarvan?

Sorry die was om de één of andere reden weggelaten maar dat kwam vast omdat ik die er niet ingedaan had omdat de kinderen dat niet wilde  :)
Ik doe het trouwens niet in de oven.
Ik heb ze eerder een keer gemaakt met de zakjes mini marshmallows van de jumbo ( liggen bij de bakspullen )
En nu heb ik gewoon de marshmallows van de A.H. of de Jumbo gebruikt de feestspekken want daar zitten lekker veel kleurtjes in.
Die heb ik gewoon wat kleiner geknipt.
Het recept staat er nu goed.

12

Super! Dank je wel  :)

13

Haha, nee sorry ik ga ze niet maken, ik hou niet van kokos, cranberry's en noten in iets (los wel, niet allemaal maar sommige wel, maar ergens in bijvoorbeeld in chocolade blegh, best vreemd, maar het is zo) maar genoeg mensen die ze wél kunnen proberen ;)

marlies schreef:

Haha, nee sorry ik ga ze niet maken, ik hou niet van kokos, cranberry's en noten in iets (los wel, niet allemaal maar sommige wel, maar ergens in bijvoorbeeld in chocolade blegh, best vreemd, maar het is zo) maar genoeg mensen die ze wél kunnen proberen ;)

Ja dan houd het snel op als je het niet lust  :s
Maar wat je zegt misschien dat een ander het recept wel wilt dus ik laat het maar lekker staan  :)

15

dollelollypop schreef:
marlies schreef:

Ja dan houd het snel op als je het niet lust  :s
Maar wat je zegt misschien dat een ander het recept wel wilt dus ik laat het maar lekker staan  :)

:thumb:  :thumb:  Groot gelijk!!!!  :Y  :Y