1

Onderwerp: Welke kokos voor kokos mbc?

Ik wil binnenkort een mbc met kokos gaan maken en gebruikte hier tot nu toe steeds de kokos van Patidess. Ik vind de smaak hiervan erg lekker maar omdat ik die door de stukjes kokos hierin soms lastig tot toefjes te spuiten vind, vroeg ik me af of je een lekkere kokos mbc krijgt als je kokosmelk gebruikt? Iemand ervaring hiermee? of andere tips?

2 Laatst bewerkt door @ppeltje (04-08-2013 22:42)

Re: Welke kokos voor kokos mbc?

Als je bc van de mix maakt, kun je het water heel goed vervangen door (dunne) kokosmelk hoor!

Overigens heeft Lorann volgens mij ook een kokossmaakstof. Misschien kun je die nog proberen.

Dat is toch een TAART waard!

Ik zou vooral kokosboter gebruiken, dit (gedeeltelijk) vervangen voor de roomboter. Wel op letten dat je niet de ontgeurde kokosboter kiest, want daar zijn juist de typische geur en dus smaakstoffen uit bewerkt.

4

@ppeltje, ik gebruik de mix voor bc niet. Ik vind de smaakstofjes van Lorann wel ok maar niet zo heel bijzonder, heb de kokos nog nooit geprobeerd moet ik er wel bijzeggen.

Ook van de Patidess ben ik niet helemaal gek, maar vond de kokos wel erg lekker, schijnt nu niet meer te leveren te zijn.

@miederdepiep, wat is kokosboter? ik ken dat niet, waar koop je dat?