1

Onderwerp: Mix van Fondant en Gumpaste

Hallo mensen, ik had gisteren gumpaste en fondant zelf gemaakt (1e x), toen had ik van allebei 125 gram genomen, ik had gelezen dat dat goed werkte bij een lussenstrik.
Alle lussen zijn gister avond, rond half 10/10 uur gemaakt, nu heb ik ze de hele nacht laten drogen, in een tupperware. Maar het is nog steeds niet hard geworden... wat moet ik doen zodat het wel hard wordt?, de lussen zijn wel een beetje verhard maar niet hard genoeg, er zit zelfs aan de binnenkant nog vloeibare lijm dat is uitgelopen...

2

Re: Mix van Fondant en Gumpaste

Niet in een afgesloten bak laten drogen, omdat het vocht niet weg kan. Ze worden dan nooit hard, maar zakken juist in. Gewoon aan de lucht laten drogen  ;)

3

Het weer werkt ook niet mee. Duurde hier ook véél langer voordat er decoraties droog waren. Hopelijk ben je op tijd begonnen....
En inderdaad, niet afsluiten.

Als het snel droog moet zijn, in de oven op 50 graden met de deur op een kiertje half uur tot uurtje laten staan. Heb je je eigen droogkast. Fondant is  dan nog iets zacht als het uit de oven komt, maar wordt bij afkoelen snel hard. En idd nooit afgesloten bewaren maar gewoon op een donkere droge plaats.

Groetjes Petra

5

[MOVE] -> decoreren

(en je kan ook verder gaan in je lopende topics.........het gaat immers nog steeds allemaal over ongeveer hetzelfde: de lussenstrik  ;) )

alles is gelukt... ik had de reacties te laten gelezen.... en ik merkte idd dat het in een tupperware niet droogde.. maar ik was bang dat hij ging verrotten.. maarja. hij is gelukt! jammer dat ik geen foto hier kan neerzetten