1

Onderwerp: Poedersuiker of Aardappelzetmeel

Wat gebruiken jullie om je fondant mee uit te rollen. Ik deed het tot nog toe met poedersuiker, maar ik zie op Youtube ook veel mensen aardappelzetmeerl gebruiken. Wat is het verschil en kun je dat ook proeven, en wordt het door aardappelmeel misschien steviger???

Wat een vragen hè, maar ik moet nog zoveel leren!

Re: Poedersuiker of Aardappelzetmeel

Maizena, geen aardappelzetmeel

I never met a calorie I didn't like....

Re: Poedersuiker of Aardappelzetmeel

ik dacht altijd dat maizena aardappelzetmeel was onderandere :think:

niet dus?

hahaha ik gebruik altijd crisco... maar zal met dit weer waarschijnlijk poedersuiker gaan gebruiken (vanavond dus0

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Re: Poedersuiker of Aardappelzetmeel

Maizena is mais zetmeel, een heel andere smaak dan aardappelzetmeel dus ;)

Ik gebruik voor het uitrollen altijd poedersuiker, maar om kleine stukje uit te rollen en mee te werken gebruik ik maizena. Ik heb het gevoel dat je fondant daar iets (sneller) droger van wordt dan met poedersuiker :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Re: Poedersuiker of Aardappelzetmeel

Voor fondant en gumpaste gebruik ik altijd maizena en voor marsepein altijd poedersuiker. Nu gebruik ik voor het bekleden van een taart altijd marsepein en de fondant of gumpaste gebruik ik alleen om te boetseren en bloemen te maken.

6

Re: Poedersuiker of Aardappelzetmeel

Ik gebruik op mijn non-stick board helemaal niks om uit te rollen (anders dan de rolstok  :D ), dat is helemaal niet nodig......

Zo makkelijk is dat....  :lol:  :P

7

Re: Poedersuiker of Aardappelzetmeel

Dank jullie wel voor jullie input!!