Onderwerp: Het is geen weer voor een bruidstaart ....
33,5 graden gaf de thermometer aan
Maaaarrr ... gelukkig pas vandaag. Ik weer niet of ik het goed had gehad gisteren toen ik de taart aan het maken was. Iig was het ruim 10 graden koeler en veel beter te handelen.
In ieder geval ... mijn allerlaatste taart voorlopig (hmmm, dat heb ik geloof ik al vaker gezegd maar ja, bruidstaarten zijn zo leuk om te doen).
Het bruidspaar had als thema Lavendel, en wilde taart voor 160 personen, bruidstaart voor 40 personen, 95 cupcakes en 25 cakepops (in het andere forum) ... mijn grootste opdracht tot nu toe. Het vergt planning, vooral in mijn keuken met klein werkblad, maar het is prima gelukt.
De uitdaging zat 'm dus in de staart, hoe krijg ik 'm heel en ongesmolten op de plaats van bestemming.
Ondanks de aparte plaats waar de locatie mijn taart had gepland (buiten in de volle zon , waardoor we heel zachtjes tijdens de ceremonie (die op hetzelfde terras plaatsvonden op dat moment) verslepen van tafels om de taart in de schaduw te kunnen zetten) is het goed gelukt.
De vanille taarten waren gevuld met aardbeien compote met verse aardbeien met vanille creme en verse kersenvlaaivulling met witte chocoladecreme.
I'm not insane, I'm mentally hilarious