Onderwerp: Help !
ik hen een vierkante taart gebakken 28x28, maar deze is heel laag gebleven, wat heb ik fout gedaan ?
baktijd is 150 15 min
160 15 min
170 10 min
Zie graag jullie reactie ...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help !
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik hen een vierkante taart gebakken 28x28, maar deze is heel laag gebleven, wat heb ik fout gedaan ?
baktijd is 150 15 min
160 15 min
170 10 min
Zie graag jullie reactie ...
Hoe heb je het beslag gemaakt?
met biscuitmix van Funcakes via de tablellen op de site ....
Suuz bedoeld ook: hoe lang heb je wat hoe geklopt?
Ben benieuwd hoeveel mix je hebt gebruikt. Ik denk dat ik voor deze minstens 600 gr zou gebruiken.
Heb je erop gelet dat wanneer de mixer mixt, de gardes/klopper nog zichtbaar blijft zodat er lucht in geklopt kan worden.
Verder is het heel belangrijk om echt 10! minuten te mixen. Je beslag moet bijna wit zijn.
En inderdaad is het zoals Esther aangeeft belangrijk om de hoeveelheden te weten.
ik heb 10 min gemixed en heb 500 gr mix gebruikt zoals aangegeven in de tabellen ..
Had je alle ingredienten op kamertemperatuur?
En;
Heb je erop gelet dat wanneer de mixer mixt, de gardes/klopper nog zichtbaar blijft zodat er lucht in geklopt kan worden
En hoe zag je beslag eruit?
De beste tip die ik hier op het forum gelezen heb is nooit geen spatdeksel gebruiken.
ik heb 10 min gemixed en heb 500 gr mix gebruikt zoals aangegeven in de tabellen ..
Ik schat dat je biscuit zo'n 5 cm hoog was. Toevallig had ik gisteren een vierkante van 25x25 en ik heb hier minder mix voor gebruikt omdat het voor minder personen was (dit doe ik wel vaker voor die mensen omdat de taart anders te groot zou worden voor hun) . Ik weet niet meer precies hoeveel ik had, maar ik denk zo rond de 500 gr mix. Ik denk dat mijn biscuit zo'n 6.5 cm hoog was. Hij kwam net niet tot de rand (7cm). Ik gebruik nooit de tabellen van deze site ( veel te weinig), wel van DLT shop. Met deze hoeveelheden komen mijn biscuits zo tussen de 7-8 cm
Had je alle ingredienten op kamertemperatuur?
En;
Heb je erop gelet dat wanneer de mixer mixt, de gardes/klopper nog zichtbaar blijft zodat er lucht in geklopt kan worden
Dat is inderdaad een goede tip! Ik heb ook weleens dat ik meer mix gebruik, maar dat mijn taart niet hoog genoeg wordt, maar dat zou daar aan kunnen liggen. Wanneer de klopper niet zichtbaar is, moet je het dan in twee delen mixen of hoe doe jij dat dan?:)
dit topic heeft mij erg geholpen!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922
dan zou je voor 25x25 cm bij 7,5 hoog , 611gram mix nodig hebben
Dames,
Heel erg bedankt voor de tips, ik heb de tabellen gebruikt van de DLT shop en het is helemaal gelukt !
Groetjes,
Nicole
Dames,
Heel erg bedankt voor de tips, ik heb de tabellen gebruikt van de DLT shop en het is helemaal gelukt !
![]()
Groetjes,
Nicole
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help !