Onderwerp: Kennen jullie dit probleem ook...?

Dat een 40cm bakvorm niet in een normale convectie oven past? Géén idee hoe ik m'n 40 cm taart nu moet bakken :-)

The Little Cake Bakery
Taarten & Cupcakes

Re: Kennen jullie dit probleem ook...?

Dat probleem ken ik ook :( enige oplossing is ergens anders bakken of het ontwerp van de taart aanpassen dat er geen 40cm nodig is...

Helaas heb ik hetzelfde probleem met broodbussen en pizzastenen, eigenlijk gewoon tijd voor een grotere oven dus ;).

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

er waren altijd van die halve pannen voor dit probleem,helaas uit het assortiment,dat was wel de oplossing,de breedte haalt hij vaak wel,dan kon je ze zo tegen elkaar zetten,misschien iemand in je omgeving die hem voor je te leen heeft?

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

4

Hier hetzelfde...ik bak dus nooit groter dan 26cm.....alhoewel een 30cm net zou passen (maar daar heb ik dan weer geen bakpan voor :) )

Vorig jaar kocht ik een kruis-pan, voor de communie van mijn dochter....gelukkig realiseerde ik me nog voor ik de winkel uitliep dat ie niet ging passen....mijn bakpannen moeten kunnen draaien in de oven...hij zou er zo wel net ingeschoven kunnen worden, maar dan kan de plaat niet meer draaien....

heb 'm toen gelijk teruggegeven.....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Je kunt als alternatief ook een plaatbiscuit bakken. Je plaat is hoogstwaarschijnlijk wél 40 cm, en ook als deze het niet is kun je deze knippen en plakken. Moet je dus wel meerdere platen bakken voor een hoog biscuit.
Wel wat meer werk, maar scheelt een nieuwe oven kopen.

Bedankt voor alle tips! Helaas kan ik geen plaatbiscuit van 40 cm rond maken (natuurlijk wel 2x 20cm halve rondjes uitsteken). M'n oven mist ook echt maar 1cm om dicht te kunnen.

Nu ben ik genoodzaakt om een stukje te rijden, en de 40cm bakvorm voortaan bij m'n moeder te bakken die een grote Boretti gasfornuis/oven heeft :-)

The Little Cake Bakery
Taarten & Cupcakes

Nounje hebt in ieder geval een oplossing :) en je moeder vindt het vast ook fijn als je gezellig bij haar komt bakken :)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

8 Laatst bewerkt door Kaasvrouwtje (30-07-2013 22:38)

Oeps dubbel...