1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (30-07-2013 20:14)

Onderwerp: Geen oven en toch taart? De dadeltaart!

Medjool dadels zijn heerlijk grote zoete dadels met een zachte kleverige vulling. Dadels zijn heel gezond en kun je gebruiken in zowel de zoete als hartige keuken.
Momenteel heb ik erg veel dadels in de koelkast waar ik geen doel voor heb, dus maak ik vandaag een doel; een dadeltaart. Op internet kom ik steeds ongeveer dezelfde recepten tegen.
In dit recept zitten veel dadels, 500 gram. Ik heb ook recepten gezien waar het aantal dadels zijn gehalveerd en iets meer suiker wordt toegevoegd.

http://4.bp.blogspot.com/-Iz8SFkIItr4/UdE59ARxhRI/AAAAAAAAEjA/Qac1SVxhlF4/s580/20130630+cjd+001.jpg

Verder lezen en recept? Klik hier

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Geen oven en toch taart? De dadeltaart!

Oh lekker!

Ziet er erg mjammie uit! Hier helaas geen dadelfans om me heen :(

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Kaasvrouwtje schreef:

Ziet er erg mjammie uit! Hier helaas geen dadelfans om me heen :(

Bij mij thuis lusten ze soms dadels. Soms zijn ze het uitproberen volgens mij ook wel een beetje zat en willen ze gewoon een appeltaart of zo.  :lol: Maar ik heb de helft van de taart in de vriezer gedaan in stukken en kan er zo een paar stukjes uithalen bij onverwachte visite.

Lijkt me heerlijk!

Klein puntje,
In het ingrediënten lijstje staat geen ei genoemd.

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

6

Lekker die hebben ze bij de bagels and beans ook en volgens mij staat dat recept ook op hun site

Kaatje-Karen schreef:

Lijkt me heerlijk!

Klein puntje,
In het ingrediënten lijstje staat geen ei genoemd.

:thumb:

etmc schreef:

Lekker die hebben ze bij de bagels and beans ook en volgens mij staat dat recept ook op hun site

Klopt daar heb ik het recept ook gezien maar ook op nog andere sites. Het is blijkbaar een klassieker.
:Y

etmc schreef:

Klopt daar heb ik het recept ook gezien maar ook op nog andere sites. Het is blijkbaar een klassieker.
:Y