1

Onderwerp: Lekkere chocoladevulling

Girls!

Ik heb een lekkere chocoladevulling nodig. Deze taart zal mijn eerste taart zijn met chocovuling.
Is het overigens lekkerder om de botercreme dan ook van chocolade te maken?
De biscuitmix die ik ga gebruiken is normale blanco biscuit mix.
Of raden jullie ook een choco biscuit aan?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn normale biscuitmix van chocolade wordt dan?

Re: Lekkere chocoladevulling

Chocolade ganache is altijd erg lekker, chocolade bc ook, maar vanille bc kan ook fantastisch bij chocolade.
De biscuit moet je zelf weten, maar voor een chocoladevariant moet je even iemand anders raadplegen, ik gebruik nooit een mix.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Een makkelijke en superheerlijke chocovulling: slagroom en daardoorheen witte chocovlokken (gewoon verpulveren en door de slagroom heen scheppen) door de slagroom wel klopfix doen.

Nog één: slagroom met cacaopoeder erdoor heen .

Beide simpel en heerlijk!!!

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

4

Heeeel makkelijk en simpel
250 gram chocoladereep (gewone, puur, met praline, met nootjes, toblerone of wat je ook maar lekker vind)
250 dl slagroom
1 zakje klopfix

Slagroom in een pannetje en dat verwarmen.
Dan chocolade in stukjes maken en dit erdoorheen doen (vuur kan nu uit, slagroom is heet genoeg om alles te laten smelten)
Dit goed laten afkoelen en evt. even in de ijskast
Daarna het uit de ijskast halen, zakje klopfix erin en mixen tot het een stevige mousse wordt! :D

5

Het is niet echt 'chocolade' maar oreovulling vind ik heerlijk

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

6

Chernique schreef:

250 gram chocoladereep (gewone, puur, met praline, met nootjes, toblerone of wat je ook maar lekker vind)
250 dl slagroom
1 zakje klopfix

Dan chocolade in stukjes maken en dit erdoorheen doen (vuur kan nu uit, slagroom is heet genoeg om alles te laten smelten)
Daarna het uit de ijskast halen, zakje klopfix erin en mixen tot het een stevige mousse wordt! :D

Welke formaat taart kan je hiermee vullen?

7 Laatst bewerkt door Bakelover (24-07-2013 16:39)

Sehnaaz schreef:
Chernique schreef:

250 dl slagroom
1 zakje klopfix

FF wachte hoor!!! 250 deciliter slagroom moet 250 milliliter slagroom zijn anders moet je wel heul veel slagroom kopen  ;)  :D

En je kan hier makkelijk een 20 tot 25 cm taart een keer mee vullen en dan ook nog afsmeren...

8

Bakelover schreef:
Sehnaaz schreef:
Chernique schreef:

250 dl slagroom
1 zakje klopfix

FF wachte hoor!!! 250 deciliter slagroom moet 250 milliliter slagroom zijn anders moet je wel heul veel slagroom kopen  ;)  :D

En je kan hier makkelijk een 20 tot 25 cm taart een keer mee vullen en dan ook nog afsmeren...

Bedankt!!

9

Gesmolten chocolade door de botercreme mix. Doe ik aktijd.

Je kan van de gewone biscuit mix ook chocobiscuit maken idd. Door gesmolten chocola en een eitje toe te vorgen. Hoeveel je nodig hebt weet ik niet uit me hoofd, zoekfunctie zal t wel weten   ;)

ik moet zeggen dat ik het 1 x heb geprobeerd, omdat ik geen choco biscuitmix meer had en ik vond het niet lekker. :nooo

10

Ik vind de chocolademousse met marshmallows altijd erg lekker en makkelijk te maken :9

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

11

Als je makkelijk wilt doen kun je ook de Mona Chocolademousse kopen, dus niet de brownie maar de echte chocomousse. Zoooo lekker! :9 :9