1

Onderwerp: Tijdnood decoreren

Gisteren moest een taart maken en omdat het pas mijn vierde was, kwam ik in tijdnood. Nu las ik bij faq dat je de decoraties van fondant al ver vantevoren kunt maken. Maar de fondant wordt dan toch veel te hard en heb je dan niet kans dat hij breekt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou voor een beginneling als ik veel tijd schelen.

2

Re: Tijdnood decoreren

Ligt eraan wat voor decoraties je maakt. Wanneer ik een puzzelplaatje maak, wat ook al ver van tevoren kan  ;), dan dek ik deze heel goed al met folie en dan in een luchtdicht doosje of zo'n zipzakje. Ik werk wel met marsepein maar dit geldt voor fondant ook.
Harde decoraties (bloemen, naamplaatje, lussenstrik) maak ik juist lang van tevoren omdat deze juist hard moeten zijn. Deze maak ik wel van fondant omdat marsepein niet uithardt

3

Esther68 schreef:

Ligt eraan wat voor decoraties je maakt. Wanneer ik een puzzelplaatje maak, wat ook al ver van tevoren kan  ;), dan dek ik deze heel goed al met folie en dan in een luchtdicht doosje of zo'n zipzakje. Ik werk wel met marsepein maar dit geldt voor fondant ook.
Harde decoraties (bloemen, naamplaatje, lussenstrik) maak ik juist lang van tevoren omdat deze juist hard moeten zijn. Deze maak ik wel van fondant omdat marsepein niet uithardt

Dan ga ik het zo proberen. Is veel makkelijker.

4

Als ik ver van tevoren puzzelplaatjes of platte decoratie ga maken, vries ik het meestal in.
Het blijft dan perfect in vorm bij het overbrengen op de taart en plakt door het ontdooien meteen vast.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake