1

Onderwerp: Voorgekleurde fondant?

Gebruiken jullie kant en klare fondant of kleuren jullie zelf. En dan vooral degene die veel bakken.

2

Re: Voorgekleurde fondant?

Ik kleur zelf ..... Muv rood bruin en zwart.

Voordeel is vind ik dat ik altijd genoeg van een Bep kleur heb
Hem feller of zachter kan maken
T is goedkoper in mijn idee:)
Meer keuze

Gr. Pien

3

Re: Voorgekleurde fondant?

sweet978 schreef:

Ik kleur zelf ..... Muv rood bruin en zwart.

Voordeel is vind ik dat ik altijd genoeg van een Bep kleur heb
Hem feller of zachter kan maken
T is goedkoper in mijn idee:)
Meer keuze

Gr. Pien

Als ik zelf kleur ben ik bang dat ik te weinig maak en met bijmaken nooit meer dezelfde kleur krijg.

4

Re: Voorgekleurde fondant?

Ik bak misschien twee taarten per maand, soms iets meer, maar ik kleur vooral zelf, alleen zwart koop ik, dat vind ik teveel afgeven als ik het zelf kleur.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Re: Voorgekleurde fondant?

Ik hou altijd de hoeveelheden van de tabellen gier op t forum aan (rechter rijtje) en geloof me .... Dan hou ik bijna de helft over, maar voorkom t probleem van te weinig gekleurd te hebben :)

6

Re: Voorgekleurde fondant?

sweet978 schreef:

Ik hou altijd de hoeveelheden van de tabellen gier op t forum aan (rechter rijtje) en geloof me .... Dan hou ik bijna de helft over, maar voorkom t probleem van te weinig gekleurd te hebben :)

Sorry, welke tabel bedoel je.

7

Re: Voorgekleurde fondant?

Het kopje tabel links va de pagina ;)

Als je veel gaat bakken weet je snel genoeg hoeveel je nodig hebt per taart. Ik kleur ook alles zelf behalve zwart.
Als je zelf kleurt heb je veel meer kleuren tot je beschikking en het neemt minder plek in. Ook niet onbelangrijk vind ik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Re: Voorgekleurde fondant?

ik kleur alles zelf ook zwart...

bij zwart gebruik ik bijv (want bij andere kleuren hou je altijd over) al gekleurde fondant ik doe handschoentjes aan en gebruik extra black..

of als ik geen andere kleurtjes fondant over heb (die vers zijn) kleur ik het eerst met cacao poeder (zo hoog mogelijke % cacao) maakt t zwart ook iets minder bitter  en dan even in laten trekken en je heb zwart zwart

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

9

Re: Voorgekleurde fondant?

Ottolien schreef:

Het kopje tabel links va de pagina ;)

Als je veel gaat bakken weet je snel genoeg hoeveel je nodig hebt per taart. Ik kleur ook alles zelf behalve zwart.
Als je zelf kleurt heb je veel meer kleuren tot je beschikking en het neemt minder plek in. Ook niet onbelangrijk vind ik.

Ja dat klopt. Hier had ik nog niet bij stil gestaan.

10

Re: Voorgekleurde fondant?

Ik kleur ook zelf, m.u.v. zwart en rood. Hoewel ik tegenwoordig de Super Red van Americolor heb, en die kleurt goed. Echter heb je er zoveel van nodig om een mooie diepe kleur te hebben dat ik het niet meer lekker vind, dus ik kleur rood enkel zelf voor accenten (en als ik dus een klein beetje nodig heb)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

11

Re: Voorgekleurde fondant?

Links idd . Op je telefoon vragen beantwoorden is niet altijd handig lol

12

Re: Voorgekleurde fondant?

Ik kleur altijd zelf. Vind ik zelf veel prettiger omdat je dan zelf de intensiteit van de kleur kan bepalen.
Voor zwart en bruin  koop ik wel voorgekleurd.
Mocht je fondant over hebben kan je dit heel lang bewaren (in een fondantemmer of luchtdicht bakje.

Voor de hoeveelheden fondant die je nodig hebt voor het bekleden van een taart heb je idd prima tabellen.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake