1

Onderwerp: bruidstaart vullen

Ik ga voor een vriendin een bruidstaart maken (mijn eerste  :) ) en heb in overleg met haar voor de vulling gekozen voor lemoncurd en frambozenjam. Nu leek champagne botercreme mij hier ook lekker bij (ben deze combi hier op het forum al wel tegengekomen) en vroeg me af... Kan ik deze champagnebotercreme het beste alleen gebruiken om af te smeren, of is het beter er ook een hele laag mee te vullen?

2

Re: bruidstaart vullen

Het kan allebei!

ik zou de vriendin vragen welke voorkeur zij heeft.

(heb je de combinatie lemoncurd en frambozenjam geproeft met haar?

het klinkt mij nl 'twijfelachtig' heb er mijn twijfels bij,
maar ik kan er natuurlijk volledig naast zitten!)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

ligt eraan hoe je die champagnebc gaat maken... lijkt mij te nat om mee af te smeren, maar alleen geschikt om te vullen eigenlijk....

Eerlijk gezegd, een vulling van alleen lemon curd en frambozenjam lijkt mij niet zo lekker, te weinig romig... Heb je het al eens uitgeprobeert?

Vulling van champagnebc en frambozen gaat prima, kun je evt ook lemon curd bij doen :Y

(lemon curd smeer je net zoals jam, niet veel dikker; althans, da's mijn manier en mening :) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

ik wilde eigenlijk de eenvoudige champagne creme maken door de botercrememix met champagne te mixen ipv water (zoals hier bij recepten aangegeven)
Zij kwam zelf met het idee van lemon curd en rood fruit, maar inderdaad om het wat romiger te maken leek mijzelf de combi met champagnecreme wel goed
als ik de champagnecreme als vulling doe, kan ik er misschien ook verse frambozen in doen, ipv een laag jam?

5

:Y kan prima :Y  :9  en dan een laagje lc eronder :)

ik zou niet afsmeren met bcmix :nooo  er zijn teveel smeltverhalen over :s

Champagecreme is idd heel lekker met framboos en dan afsmeren met witte chocolade ganache!

Groetjes Petra

7

Carien, waar zou jij hem dan mee afsmeren?

8

ook met witte chocganache :Y  ik doe niet anders  ;)

Superstrak en zooooveel lekkerder (mits je fatsoenlijke choc gebruikt als Callebaut  ;) ).

Mocht je het niet kennen, er is hier al veel over geschreven en kijk eens op youtube: inspired by Michelle (3 filmpjes).
:shh: Wel veeeeel dunner afsmeren dan Michelle hoor :rolleyes:  ;)

9

mocht je dat niet willen, dan 1:1 bc (1 deel boter 10 min loskloppen  op hoge snelheid en dan 1 deel poedersuiker erbij en weer 10 min kloppen).

10

die chocoladeganache ziet er fantastisch uit, ik ga komende week maar eens een proeftaart maken daarmee, kijken of ik hem ook zo strak krijg! is de lemoncurd/witte chocolade wel een goede combi?

11 Laatst bewerkt door Carien (28-07-2013 16:24)

ja hoor, zeker ook met de frambozen en champie :)

het is ook niet zo dat je hele taart er naar gaat smaken; gewoon 2x dun afsmeren, net als met bc  :)

12

top, ik ga het zeker proberen!

13

:thumb: