Onderwerp: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

of komt dat niet meer goed??? ik baal want ik hoop niet dat mijn versiering er af gaat glijden, kan je daar nog wat tegen doen???

2

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

Heb je een ventilator in huis? Dan kun je die erop zetten en flink laten draaien. Of... nu het even lekker waait, op de tocht voor het open raam. Het komt niet altijd goed, vaak wel. Het was gisteren natuurlijk ook bijzonder vochtig buiten.

Tieneke

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

Als je echt bang bent voor het glijden van (zware?) decoraties zou je ze voor de zekerheid even kunnen vastpinnen met een coctailprikker o.i.d. Verder komt het zweten meestal wel goed met tijd, vooral belangrijk om er eigenlijk niet aan te komen.

Is het nog goed gekomen?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

nou hij is net opgehaald, en de letters waren gister al gaan zakken  :s  dus die bovenste naam rust op de onderste helaas.

heb hem steeds terug gezet in de koelkast en  de knopen van fondant was er 1 van gezakt :s  :grr:  en hij glom aan de boven kant.

gelukkig vond ze hem wel mooi. hoop dat hij de reis overleeft. was echt een drama pffff ik denk dat ik maar geen opdrachten doe met dit weer. is gewoon frusterend.

en een ven had ik helaas niet , was gister nacht ook erg vochtig met al die regen

5

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

Wat ik normaal nooit doe, en met dit warme weer wel, is de taart in een taartdoos in de koelkast zetten. Dan is het temperatuurverschil niet zo groot. Ik heb eigenlijk nooit last van zwetende taarten maar met dit weer kan het bijna niet anders. Heb ik het wel over een gewoon  woonhuis en geen werkruimte oid  ;)

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

hihi nee ik heb ook gewoon een huis geen prof keuken. zou ik wel graag willen.  maar ja dan moet er wel potentie in zitten.  ben nog maar net bezig.  dus dat blijft nog ff een droom. hihi

7

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

Ik heb ook maar een gewone keuken, en dat blijft ook zo  ;) . Bak al langer maar hou het bij hobby  :Y . In mijn keuken was het met die hitte wel 30.5 graden. Nou werk ik wel met marsepein. Kan, denk ik, wel meer hebben dan fondant qua vocht/warmte..

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

oke hahahaha geen prof voor jou dus hihihihi,

ja ik lees dat vaker, maar ik vind marsepein zo grof of heb ik dan de verkeerde gehad om mee te werken??

ik ben kok geweest dus crea zijn met eten zit in me bloed, ik denk wel dat ik nu 20 jaar geleden een verkeerde beroepskeuze gemaakt heb  :grr:


welke merk marsepein gebruik jij Esther68???

9

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

Dat klopt Esther! Ik had vorige week 2 taarten; 1 met marsepein & 1 met fondant. Die met marsepein plakte wel meer, maar werkte toch  'fijner' Fondant was bijna niks mee te beginnen, wat een kleffe zooi.

Ik heb de luxe van een airco in huis, maar ook met airco is het behoorlijk doorpoten! (die zat er al in toen we het huis kochten  :D )

10

Re: mijn taart zweet,komt dat nog goed als hij een tijd uit de koelkast is

Ik gebruik de Zeelandia. Deze is wel zachter dan de FunCakes (denk dat jij, Nancy, de FunCakes gebruikt) maar zoooveeel lekkerder. Ik heb bij FC ook dat deze wat grover/korreliger in de mond voelt, terwijl ZL dit totaal niet heeft. FC gebruik ik wel bij sommige boetseersels, juist omdat deze wat steviger is  ;)
@Shadei: wat een luxe! Een airco! Hoe warm, of eigenlijk koud  ;) , is het bij jullie in huis?