1

Onderwerp: wat is gms in een recept?

Ik wil een recept maken (is in het engels) waarin staat:

125 gms softened butter

Nu heb ik zitten googleën wat gms is maar ik kan het niet vinden. Nu leek het mij logisch dat het een afkorting van grams is? maar ik wil het niet verkeerd bakken en misschien is het dan wel een heel ander gewicht...

Kan iemand me hiermee helpen?

Groetjes Geeke

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

2

Re: wat is gms in een recept?

Denk ook dat het gewoon grams is idd...komt t recept uit Engeland?  In Engeland werken ze namelijk ook met grams, in Amerika vaker met ounces (1 ounce is circa 30 gram)
Succes!

married to my oven glove...

3

mrs cake schreef:

Denk ook dat het gewoon grams is idd...komt t recept uit Engeland?  In Engeland werken ze namelijk ook met grams, in Amerika vaker met ounces (1 ounce is circa 30 gram)
Succes!

Het is een recept van Annabel Langbein dus Australisch...maakt dat nog uit?  :/

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

4

Dan denk ik idd dat het grams zijn. Ik kijk vaak haar shows en daarin heeft ze jet ook altijd over grams...

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

5

Annabel is een Nieuw Zeelandse en valt onder Engeland maar werken met dezelfde maat eenheden als de Engelsen en Australiërs, of met cups of grams.

Christine.

Ik kan maar 1 ding bedenken ; dat het grammen moet zijn. Qua logica moet er zoiezo een hoeveelheidsmaat staan. Dan komt alleen grammen in beeld qua deze letters.

Ook Amerikanen gebruiken steeds vaker grammen trouwens, vooral  de betere bakkers. Ze hebben ineens door dat het afmeten met een cupje toch niet zo precies is.  ;)