1

Onderwerp: Cakepops: bakken in de cakepopmaker of zelf draaien?

Hoe maken jullie je cakepops het liefst, in de cakepopmaker of zelf balletjes draaien?
Tot nu toe draai ik zelf balletjes, omdat je de cakekruimels kunt mengen met roomkaas, jam of andere dingen. Smaakt goed :thumb:  Maar ik vind het wel een behoorlijke klus. Geeft niets als je er een stuk of 10 maakt, maar stel dat je er meer moet maken... :rolleyes:
Dus nu twijfel ik over de cakepopmaker. Het lijkt me handig als je allemaal dezelfde balletjes in 1x uit die machine kunt halen :). Maar kun je, als de balletjes klaar zijn, ze bijvoorbeeld nog vullen? En worden ze wel een beetje smeuiig, dus krijg je niet van die droge balletjes?
Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Re: Cakepops: bakken in de cakepopmaker of zelf draaien?

Ik lees even mee, ben benieuwd hoe anderen dat doen!

En hoe zit het qua smaak, is het lekkerder uit de popmachine of zelf gedraaid?

3

Uit de cakepopmaker zijn het eigenlijk gewoon balletjes van cake, dus luchtig. Ik heb ze nog niet geprobeerd te vullen maar zou wel oppassen dat ze niet te vol worden en niet aan het stokje willen blijven zitten. Zelfgedraaide balletjes zijn erg compact en daar moet je van houden (bij mij thuis niet dus  :(  )

Het is dus maar net waar je van houdt

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

4 Laatst bewerkt door Bianca1969 (23-07-2013 17:34)

Ik vind ze zeker weten uit de machine lekkerder....idd een luchtig cake-balletje.
Ik heb ze al een keertje gevuld met een kers....dus laagje beslag erin, dan kers in het midden en dan weer beslag....je moet dan wel snel handelen, maar erg lekker.

vullen kan denk ik wel, met zo'n lang spuitmondje kun je denk ik wat bbr er in spuiten...niet teveel, anders spuite het er denk aan alle kanten weer uit....alleen denk ik dat het dan niet stevig meer is op een stokje.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Zelf ben ik ook meer fan van de popcakemaker. Wat ik nog wel eens doe is gewoon verschillende soorten cakebeslag maken, zodat je toch een lekker smaakje hebt (met appel, kaneel, stukjes aardbei etc..) Eventueel dopen in een glazuur of gewoon chocolade.

Vullen heb ik nog niet geprobeerd, maar wil ik binnenkort wel een keer doen.

6

Ik ben fan van zelf draaien. Je kan hierdoor met smaken werken. Ook een voordeel is dat de stikjes beter blijven zitten. Ik waarschuw wel dat het dan net zo vult als een stukje taart. Wil de klant dat niet, dan kies ik voor het apparaat.

Kijk eens in mijn winkel in Oosterhout
of bezoek de webshop: www.jouwcakeshop.nl

7

Ik draai ze ook zelf.

Het grootste voordeel vind ik dat ik er een smaak en ene vorm aan kan geven.
Ipv een rond balletje kan je makkelijk je massa boetseren of in een malletje vormen en dat gaat met balletjes uit de cakepopmaker niet lukken.

8

Ik bak ze, vind de gedraaide versie niet lekker.
Om de balletjes iets extra te geven, spuit ik er een heel klein beetje 'suikersiroop met smaakje' in na het bakken.

Ik maak mijn cakepops met de maker.
Ik kwam ze een keer tegen bij spidygirl en maak ze tegenwoordig van biscuitmix.
Deze is heel droog als je het zo eet, maar heel makkelijk te vullen.
Ik vul ze meestal met kloppudding aangemaakt met slagroom ipv melk.
Blijft heel goed zitten en je balletje wordt niet te zwaar voor het stokje. En je hebt lekker verschillende smaken.
Die zijn bij ons thuis echt een grote hit!

Dit is de link naar het topic van spidygirl, daar staan nog een hoop tips.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=215744

10

oh ja...ik heb ook een keer appel-cupcake-beslag gemaakt en zo dus appel-cake-balletjes gebakken. Die waren erg lekker.
De stukjes appel had ik dan wel heel klein gesneden.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

11

Ik heb ze eens een keer zelf gedraaid, maar vind deze echt niet lekker  :nooo . Veel te zwaar......

12

Dank jullie wel voor alle tips en meningen :thumb: . Ik ben het met jullie eens dat de zelf gedraaide balletjes wat "zwaar"zijn. Maar het voordeel van zelf balletjes draaien, vind ik dus dat je er allerlei smaken aan kunt toevoegen.
Maar ik ga binnenkort toch eens zo'n cakepopmaker kopen en daarmee aan de slag. Wie weet watvoor lekkers daar uit rolt... ;)

13

Waar halen jullie je cakepopmaker? Mijn schoonmoeder heeft hem bij de action gehaald.....maar kreeg geen ronde balletjes eruit????

14

Ik heb er twee van de action (moest een keertje een grote klus doen ;-)) en min balletjes zijn perfect. Is wel altijd even wennen hoeveel beslag er ook al weer in moest, maar als ik de slag te pakken heb krijg ik allemaal mooie ronde balletjes. Ik spuit het beslag met een spuitzak in de cakepopmaker, werkt lekker schoon en precies.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

15

ik draai ze zelf en maak ze beduidend kleiner dan de exemplaren die uit het apparaat komen.
Meestal doe ik er een heel klein beetje monchou of botercreme doorheen met een smaakje en vaak ook knisperige chocolade bolletjes of stukjes gember, stukjes appel, stukjes caramel, fijngehakte nootjes etc etc.
Dan is het net een soort bonbonnetje.
Een heel ander idee dus dan de cake balletjes uit de cakepop maker.
En wij vinden dat lekker  :P

Life is what you bake it.

16

elleoj schreef:

Ik heb er twee van de action (moest een keertje een grote klus doen ;-)) en min balletjes zijn perfect. Is wel altijd even wennen hoeveel beslag er ook al weer in moest, maar als ik de slag te pakken heb krijg ik allemaal mooie ronde balletjes. Ik spuit het beslag met een spuitzak in de cakepopmaker, werkt lekker schoon en precies.

Dan zal ik eens een keer samen met haar kijken of het lukt!!!