1

Onderwerp: Help blanda ikea werkt niet?

Hallo allemaal,
Ik wil voor mijn neefje, die morgen jarig is, een leuk taartje bakken. Ik dacht aan een blanda taartje, om eens te proberen, van 20 cm. Ik heb dus zoals aangegeven op de site
270 gr mix
210 gr eieren
27 ml water
gedaan en dat in de oven.

Eerst 15 min op 140 graden
Dan 15 min op 150 graden
En als laatst op 15 min 160 graden.

Nou dit ging helemaal fout dus.
De mix stroomde over uit de blanda en de cake is nog lang niet gaar.
Ik heb funcakemix gebruikt.
Wie kan me helpen?

2

Re: Help blanda ikea werkt niet?

270 gr mix is volgens mij ook wel heel erg veel. Op de verpakking staat voor een vorm van 20 cm 210 gram mix. Een blanda van 20 cm gaat iets minder in dan een ronde vorm van 20 cm dus ik zal een hoeveelheid mix aanhouden voor een vorm tussen de 15 en 20 cm. Als ik een 20 cm bak dan komt hij al hoger dan de vorm en dat wil je met een blanda niet. En anders de bodem gelijk snijden met de rand van de blanda?
Succes in ieder geval :)

Haha bedankt. Gelukkig is het gewoon voor familie en heb ik het op kunnen lossen, alleen ben ik heel erg bang dat hij uit elkaar valt.. En hij moet nog 2 uur inde auto naar verjaardag haha.
Nahja volgende keer: minder mix

4

Wij gebruiken in de winkel 100 gram gemixte mix voor een 12 cm, dus dan moet je even afmeten hoeveel je voor een 20 cm nodig hebt aan de hand van de inhoud...

5

Laatst ook de 20cm blanda gemaakt en idd. wat hier bij de tabellen staat aangegeven is véél te veel. Stroomde helemaal over.

Volgende keer maar eens uitvogelen hoeveel ik dan zal gebruiken?!!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!