1

Onderwerp: Marsepein en fondant tegelijk gebruiken?

Kan ik met het bekleden van een taart marsepein en fondant samen gebruiken? Ik bedoel niet onder elkaar kneden, maar bv bekleden met marsepein, en dan poppetjes (we maken een boerderijtaart) maken va fondant en marsepein tegelijk?

Ik heb nu eigenlijk heel veel marsepein, omdat ik dat zelf lekker vind, maar veel mensen die bij ons komen bij een verjaardag ofzo, houden niet van marsepein en slaan daarom de taart over, ik wil dus eigenlijk overstappen van marsepein op fondant. Maar nu heb ik voor de taart van morgen kleueren nodig die ik niet mer heb, dus liever koop ik nu fondant en geen marsepein meer... maar kan dat wel?

2

Re: Marsepein en fondant tegelijk gebruiken?

ja hoor!!! geen enkel probleem!

3

Re: Marsepein en fondant tegelijk gebruiken?

Mee eens: natuurlijk kan dat!

Tieneke

Re: Marsepein en fondant tegelijk gebruiken?

Je kan het zelfs met elkaar mengen tot marsefond, is ook heel lekker en mooie tussenweg tussen marsepein en fondant. Misschien ook mooie manier om je marsepein op te maken.

Groetjes Petra

Re: Marsepein en fondant tegelijk gebruiken?

ik zeg altijd (maardat iswel fondant) als je de buitenlaag niet lekker vind mag je dat gerust laten staan hoor

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

Re: Marsepein en fondant tegelijk gebruiken?

Ik combineer heel vaak, marsepein voor de grote lap en de decoraties, randjes en boetseersels van fondant.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!