Onderwerp: koekje zacht van icing?
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst koekjes gebakken (suikerkoekjes, recept van hier, erg lekker!). Ik wilde ze ook graag met icing versieren, had daar nog nooit mee gewerkt best spannend! De icing maken met mix ging volgens mij wel goed. Had een klein beetje gemaakt met 1 kleurtje om eerst eens een paar koekjes te proberen. De lijntjes maken ging goed voor de eerste keer vond ik zelf. Het inkleuren uiteindelijk ook, op het begin had ik de icing nog te stevig gehouden, daarna ging het goed.. Alleen... de koekjes werden er een beetje zacht van. Doe ik iets verkeerd of ben ik iets vergeten? Iemand tips?
Verder een vraag, hoe snel wordt icing hard? Als je in spuitzakken meerdere kleurtjes doet, moet je dan snel werken of het iedere keer op een of andere manier afdekken? En hoe snel hard de icing uit ongeveer als je de koekjes hebt ingekleurd? Ik had ze nu duidelijk te snel opgepakt, gelukkig waren het alleen een paar koekjes om te proberen. Alle tips zijn welkom, het is nl. wel erg leuk om koekjes te bakken vind ik. Voor het versieren moet ik verder nog wat inspiratie opdoen, maar ga hier wel wat foto's zoeken en dan komt dat zeker goed. Weer een verslaving erbij!!!