1

Onderwerp: hoe combineren?

Hallo,

Ik heb een vraag gekregen voor een stapeltaart voor als mijn nichtje de baby heeft. Zal half oktober zijn.

Ze wil graag de smaakjes
abrikozenjam.....slagroom....en iets met witte chocolade.

Ik dacht zelf om bv één laag abrokozenjam met daarbovenop de slagroom en dan één laagje witte chocoladeganache.

Hebben jullie andere ideeën/combi's?, ze had het ook over evt witte chocoladeschaafsel...

Alvast bedankt voor het meedenken

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: hoe combineren?

Ik zou dan vullen met abrikoos en slagroom. Dan afsmeren met witte chocoladeganache.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit heb afgesmeerd met ganache, maar degene die dat wel doen zijn superenthousiast! Ik denk dat ik het toch ook maar eens moet gaan proberen.... :think:  :Y

3

Esther68 schreef:

Ik zou dan vullen met abrikoos en slagroom. Dan afsmeren met witte chocoladeganache.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit heb afgesmeerd met ganache, maar degene die dat wel doen zijn superenthousiast! Ik denk dat ik het toch ook maar eens moet gaan proberen.... :think:  :Y

Kan natuurlijk, nou heb ik tot nu toe altijd met bc
afgesmeerd, maar met ganache kan het natuurlijk ook....denk dat ik dat liever eerst uitprobeer voor een eigen taartje....

Nog meer ideeën?

Bianca's bakery

4

Je kan ook afsmeren met chocolade botercreme, smeert naar mijn idee net zo af als gewone BC, maar ben geen superervaren taartenbakster dus misschien dat anderen er anders over denken.

Of on der de laagjes vulling een laagje krokante chocolade doen. Cocolade smelten, biscuit ermee insmeren, even hard laten worden en dan je vulling erop, zo zowel bij de jam als de slagroom kunnen

5

Of eventueel aangevette slagroom....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

6

of een laagje vullen met witte chocolade meringue (of was het nou merengue) botercreme!

kun je ook prima mee afsmeren!

de laag abrikozen/ slagroom zou ik ook zo doen

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Ik zou zoiezo aangevette slagroom doen, dat is wat steviger.
Hier kun je stukjes abrikoos doordoen.
Dan een laag abrikozenjam en afsmeren met witte choco ganache.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

8 Laatst bewerkt door Bianca1969 (22-07-2013 22:06)

Haha..heel wat ideeën, zou dus eigenlijk makkelijker moeten worden voor me.... :nooo  :lol: .....het wordt moeilijker.

Ik vind het idee van een krokant laagje witte choco wel wat....hmmmm.....ik heb gelukkig nog even...

Bianca's bakery