1

Onderwerp: Ik kom eraan!!!

Beste taarten bakk(-st)ers,

Ik ben Sylvia (BySyl) en me druk aan het voorbereiden op het maken van mijn eerste taart voor de eerste verjaardag van mijn zoontje.
Natuurlijk heb ik ooit wel eens een appeltaart, kwarktaart of cake gebakken... maar van een échte marsepeinen taart is het nog nooit gekomen. En dat terwijl ik ze verrukkelijk vind om te zien en eten :Y

Na wat research op deze website en de webshop ben ik compleet aangestoken met het taartvirus en sta te trappelen om te beginnen.

Ik heb al een hele lijst met spullen die ik zou willen hebben en ideeën, de webshop maakt héél erg hebberig, maar om te beginnen wil ik wat materialen lenen van een vriendin en collega, zodat ik eerst eens kan ervaren of het iets voor mij is.

Nu nog het eigen maken van de technieken...
Omdat de verjaardag van mijn zoontje al in augustus is, zie ik het er niet meer van komen om eerst een workshop te volgen. Dus het leren taartbakken wordt autodidact.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en zal veel en dankbaar gebruik maken van de recepten, tabellen, howto's en tips.
Hopelijk krijg ik snel wat ervaring die ik op mijn beurt weer met jullie kan delen.

Groetjes, Syl

2

Re: Ik kom eraan!!!

Bysyl ik ben ook gewoon hup begonnen. Ik heb eerst een proefbodem gemaakt en toen die was gelukt ben ik gewoon van start gegaan. En voor je t weet zit je alweer aan je zoveelste taartje!
Je kan hier op de site veeltips,recepten en ideen op doen. Ook kan je voor een hulpvraag altijd wel oemand vinden.
Heel veel bakplezier en laat je t resultaat nog zien?

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

3

Re: Ik kom eraan!!!

Welkom op het forum!

Ik maak nu 4 jaar taarten maar heb nog geen een workshop gevolgd. Maar wel heeeeeel veeeeeel gelezen op dit forum en filmpjes op YouTube gekeken.
Zou zeggen...begin gewoon!  :Y