Onderwerp: fondant vragen

ik heb een paar vragen over fondant,

hoe krijgen jullie je fondant mooi glimmend?
ik zie best veel taarten met mooi glimmend fondant voor bij komen.

waarom heb ik op mijn taarten op de randen de hoeken zeg maar soort van scheuren, ik kneed mijn fondant best wel soepel. zo dat het beetje warm is. gebruik er crisco bij het uit rollen.

soms word ik er,nou ja altijd beetje lijp van eigenlijk.

welke fondant is het fijnste van structuur???

help me pleaseeeee

2

Re: fondant vragen

glimmend...weet ik niet, mijn fondant glimt nooit...

De kwaliteit van je fondant is ook belangrijk. Ik zelf gebruik altijd de fondatn van de Sligro...ben daar erg tevreden over...en is prijstechnische niet het duurste.

Andere forumleden gebruiken funcakes of zijn vol lof over SatinIce...
Funcakes heb ik ook wel in gebruik (bv bij lastige kleuren als rood en zwart, dit zijn de 2 enigste kleuren die ik niet zelf kleur)...en de funcakes fondant vind ik ook fijn om mee te werken.

Idd goed doorkneden, maar dat deed je al.
Ik zou een beetje gaan experimenteren met je merk fondant, en dan ontdek je vanzelf eentje die voor jou goed werkt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: fondant vragen

oke ja ik had fondant van de makro, en de xenos maar die van xenos vind ik ik niet zo fijn. toen had ik een emmer wit gehaald om zelf te kleuren. en daar heb ik dus ook soort van breuk scheurtjes bij. en bij xenos minder maar das heel slap spul.

ja dus moet ff meerdere soorten gaan uitproberen.

oke thanks voor de tip.

weet jij of ze bij de Sligro ook taart dozen verkopen en hoe duur ze daar zijn Bianca1969.

Re: fondant vragen

xenos is ook troep..

mijn glimmen alleen als het zulk weer als nu is.... ..

funcakes vind ik juist dat er van die scheurtjes komen op de hoeken..  dus dat heb ik niet

zelf vind ik de fondant van bouwhuis satin ice en callabaut heel fijn voor bekleden... maar satin ice (en geloof ook callabaut) moet je niet te lang kneden.. terwijl je de rest geloof ik wel wat langer moet kneden

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Re: fondant vragen

oke waar bestellen jullie het en wat kost het daar??

6

Re: fondant vragen

Bij onze Sligro hebben ze niet die taartdozen die wij gebruiken, wel andere dozen, maar die zijn niet hoog genoeg.
Dus ik koop ze bij het taartwinkeltje hier in de buurt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: fondant vragen

ik koop het meestal bij spullen voor je taart.. maar ze zijn flink aan t veranderen met producten en er waren tijdje leverproblemen waar ze zelf niks aan kunnen doen dus koop ook wel is bij ariba cakes.. of de webshop van de leukste taarten

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Re: fondant vragen

thanks meiden voor de tips, en ik ben weer wat site`s te bezoekken. ben net al weer een uur bij ariba cakes wezen kijken hihihih


thankssssss

9

Re: fondant vragen

Normaal gesproken glimmen taarten niet ;) Tenminste dat doet fondant niet uit zichzelf.
Door het warme weer kan de taart gaan zweten en dan gaat hij dus glimmen.
Als je wilt dat je taarten glimmen of bepaalde boetseersels van de taart dan heb je daar een spuitbus voor
.bouwhuis.com/glansspray-400-ml

(Zelf even de www ervoor plaatsen)

ik vind zelf callabaut erg fijn werken, maar te duur.
Dus ik gebruik de bakels van bouwhuis. Werkt voor mij het prettigst.

Liefs, Zanoni

10

Re: fondant vragen

Taarten van Cake Boss glimmen altijd. Maar hij stoomt de taarten nadat ze af zijn, haha.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

11

Re: fondant vragen

Maar nou weet ik ook niet precies welk soort glimmen je bedoelt....glimmen door de stoom/zweten of glimmen door glanspoeder of spray? Door de stoom/zweten vind ik dus niet mooi, terwijl door poeder of spray het juist (meestal) heel mooi wordt