1

Onderwerp: frisse aardbeientaart met frambozen en bessen

Ik heb voor de 2e keer een taart gebakken met amandelmeel volgens recept in het jumbo-boekje:

250 gram gemalen amandelen (bruin), 250 gr fijne kristalsuiker, 4 eieren en wat citroenrasp. 30 minuten in de oven op 180 graden.

De taart is tot 2x toe niet goed gaar geworden.
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Ik heb de taart de 1e keer omgedraaid en opnieuw een half uurtje in de oven gezet op 180 graden, daarna de taart belegd met turkse joghurt en vruchten (kersen, frambozen, aardbeien en blauwe bessen), hij smaakte heerlijk, maar toch zat er ergens iets niet goed.

2 Laatst bewerkt door Butzies (20-07-2013 16:35)

Re: frisse aardbeientaart met frambozen en bessen

Wasje oven wel warm genoeg? En heb je ook de citroensap uit het recept toegevoegd die zie er bij jou niet bijstaan...

Wilde ook het recept maken maar vond de amandelen/amandelmeel te duur....

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Ik zou hem zelf langer bakken, ik vind 30 minuten voor 4 eieren niet zo heel lang.
Het is wel een mooi recept he? Ik heb hem ook bewaard, met name omdat het glutenvrij is en de taart er gaaf uit ziet met al dat fruit erop.

Tieneke

4

Butzies: Ik heb een elektrische oven waar ik geen problemen mee heb. Heb deze week nog een cake gebakken. Ik zal de volgende keer de thermometer in de oven leggen, dan kan ik het controleren.
De taart smaakt wel lekker, maar je hebt het idee dat je gewoon spijs zit te eten. Ik ga hem toch nog eens maken.
De prijs van amandelmeel is idd wel hoog, ik heb amandelen bij de Toko gekocht, dat scheelde. En ach, als je eens iets lekkers wil maken...... Marsepein en fondant is ook niet echt goedkoop, en het fruit is eigenlijk ook duur (kersen en blauwe bessen).
Tieneke, hoe lang zou jij hem dan bakken?

5

Ik zou vooral kijken hoeveel nog niet gaar is van je taart. Als het de helft is, moet hij twee keer zo lang. Als je een randje hebt van een derde, zou ik er een derde van de baktijd bij doen. En als je denkt 'net niet gaar' dan 10 minuten of zo.

Tieneke

6

Tante Tien schreef:

Ik zou vooral kijken hoeveel nog niet gaar is van je taart. Als het de helft is, moet hij twee keer zo lang. Als je een randje hebt van een derde, zou ik er een derde van de baktijd bij doen. En als je denkt 'net niet gaar' dan 10 minuten of zo.

Tieneke

Dankjewel voor het advies. Dan klopt het idd dat ik hem omgedraaid heb en nog eens 30 minuten heb gegeven. Hij was voor een groot deel niet gaar.

7

hilda55 schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Dankjewel voor het advies. Dan klopt het idd dat ik hem omgedraaid heb en nog eens 30 minuten heb gegeven. Hij was voor een groot deel niet gaar.

Zo, een uur in totaal dus. Was hij toen nog niet gaar?

8

Ja, toen wel. Maar het was toch niet de juiste manier....een half uur bakken, de taart met veel moeite loswurmen, omdraaien en opnieuw bakken. Daarom mijn vraag wat ik verkeerd deed.