1

Onderwerp: Gumpastebloemen die zijn gesmolten na opmaak!

Ik heb voor het eerst een bruidstaart gemaakt voor mijn nicht en haar  aanstaande man. Drie lagen met prieel omdat zij een glutenvrij taartje moest hebben voor haar dieet. Ik heb de taart de avond ervoor opgemaakt en de gumpastebloemen met pics in de taart gestoken.
In de koeling gereden op een karretje verder niets aan de hand. De volgende dag haalde zij 5 min. Voor tijd van aansnijden de bruidstaart uit de koeling en de bloemen waren gesmolten!! Mijn vraag is hoe kan dit ik wil dit echt niet meer meemaken zo erg hij was zo mooi!

2

Re: Gumpastebloemen die zijn gesmolten na opmaak!

hoe het kan weet ik niet, kan ik je niet mee helpen helaas...

Wat ontzettend balen zeg, al die tijd die je erin gestoken had!

Ik weet wel dat de meeste mensen hier de bloemen pas op de lokatie op de taart doen,
en ze dus niet met taart en al de koeling in gaan,

hier zal dus vast een reden voor zijn...

Ik lees even mee!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Gumpaste gesmolten jeetje dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad :think:
Ik lees even mee hoe dat kan :)

Misschien het merk gumpaste die je gebruik of een te gekoelde koelkast die het doen smelten?

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

O wat naar voor jullie. Zowel voor het bruidspaar vervelend als voor jou, als je zoveel tijd er in hebt gestoken voor iets moois.
Gumpaste kun je beter niet in de koelkast bewaren. Daar trekt het condens aan, waar vooral gumpaste niet goed tegen kan. Gewoon los bewaren en daarna erop zetten nadat de taart uit de koeling is gekomen.

5

Wat logisch eigenlijk van het condens,

gumpaste moet uitdrogen voor stevigheid, en vocht doet het dan inderdaad (logisch) smelten.

Weer wat geleerd, dank Mieperdemiep!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6 Laatst bewerkt door hilda55 (20-07-2013 16:09)

Wat een ramp! Ja, mij is ook geleerd dat gumpast bloemen NIET in de koelkast mogen :( . Wel jammer van al je werk!