1

Onderwerp: dringende vraag m.b.t chocolade biscuit

Hallo allemaal,
Heb een dringende vraag. Wil vandaag een chocolade biscuit maken van het basisrecept die op deze site staat. Maar hoe moet dit ? Ik wil graag cacaopoeder toevoegen. Maar ik weet niet hoeveel en wat ik daarbij moet veranderen. Ik heb al gezocht maar krijg allemaal van die berekeningen enzo. En ik ben nou niet echt de aller wiskundigste. Zou iemand het voor me willen noteren hoeveel ik van alles moet doen voor een chocolade biscuit ? Ik gebruik deze hoeveelheden zonder cacao dus.
5 eieren
125 gram bloem
150 gram suiker
25 gram maiezena
Zakje vanille suiker
Zout
Als iemand dit voor mij zou willen 'omzetten' in een chocoladerecept zou dat heel fijn zijn. (:
Groetjes Yara

2

Re: dringende vraag m.b.t chocolade biscuit

Hallo Yara,

Ik doe altijd 10% van de bloem vervangen door cacao...
Dus in jouw hoeveelheden, zou dus:

125gr bloem....wordt dan....12,5gr cacao (of 13, beetje afronden) en 112,5gr bloem (of afgerond dan 112gr)

Voor de rest hetzelfde recept aanhouden....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Bianca1969 schreef:

Hallo Yara,

Ik doe altijd 10% van de bloem vervangen door cacao...
Dus in jouw hoeveelheden, zou dus:

125gr bloem....wordt dan....12,5gr cacao (of 13, beetje afronden) en 112,5gr bloem (of afgerond dan 112gr)

Voor de rest hetzelfde recept aanhouden....

Harstikke bedankt Bianca !

4

waarschijnlijk heb je hem al gebakken maar voor de volgende keer zou ik wel een extra eitje toevoegen. Door de cacao zal je biscuit minder goed rijzen.

5

djehr schreef:

waarschijnlijk heb je hem al gebakken maar voor de volgende keer zou ik wel een extra eitje toevoegen. Door de cacao zal je biscuit minder goed rijzen.

Bedankt voor de tip ! Zal er aan denken volgende week, wanneer ik weer chocolade biscuit maak !

6

Kijk anders ook eens in het topic van Adrienne. Zij voegt gesmolten chocolade toe om een chocobiscuit te maken:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149071