1

Onderwerp: Hoe krijg ik mn mix zo luchtig mogelijk?

Hi allemaal,

Ik bak al een langere tijd taarten, maar de laatste maand lukt het me niet meer om de taarten heel luchtig te krijgen.
Ik heb biscuitmix van bake en deco, deze gebruik ik al een half jaar.
In het begin kreeg ik ze heel luchtig maar op een of andere manier nu niet meer. Weten jullie hoe ik ze luchtig kan krijgen en of het aan een van de ingredientennkan liggen? (Eieren, water?)

Hopelijk kunnen jullie me helpen..

Groetjes, Irene

2

Re: Hoe krijg ik mn mix zo luchtig mogelijk?

langer mixen misschien?

misschien ben je onbewust steeds korter gaan mixen...
(tijd zetten)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Ik heb mn vorige biscuit ruim een half uur gemixt maar op een gegeven moment zakte die zelfs in de oven weer in elkaar.. :(
Ik snap er echt niks meer van..

4

Ireneee schreef:

Ik heb mn vorige biscuit ruim een half uur gemixt maar op een gegeven moment zakte die zelfs in de oven weer in elkaar.. :(
Ik snap er echt niks meer van..

dat lijkt me dan weer ruim lang :) ,

je kunt het ook ´dood´ kloppen :D

5

Hoe zit het met je oven? Kan het zijn dat die in minder goed werkt?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Wat OmaKneeltje zegt:
te lang is ook niet goed... goed de timer zetten, en goed kijken naar je beslag dus.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Ik heb ook geprobeerd om precies 10 min te mixen. Alleen wordt het dan alsnog niet luchtig. Ik heb even zitten googlen en ik vind allemaal reviews die slecht zijn over deze mix!
Gelukkig ben ik dus niet de enige die met deze mix problemen heeft. Mijn resterende pakken ga ik dus maar gauw terugbrengen en de funcakes mix maar kopen! :)

Bedankt voor jullie reacties!

8 Laatst bewerkt door Taarten van Kris (21-07-2013 10:13)

Ireneee schreef:

Ik heb ook geprobeerd om precies 10 min te mixen. Alleen wordt het dan alsnog niet luchtig. Ik heb even zitten googlen en ik vind allemaal reviews die slecht zijn over deze mix!
Gelukkig ben ik dus niet de enige die met deze mix problemen heeft. Mijn resterende pakken ga ik dus maar gauw terugbrengen en de funcakes mix maar kopen! :)

Bedankt voor jullie reacties!

Makro heeft vanaf dinsdag een aanbieding voor Funcakes... 4+2 gratis! :)

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!