1

Onderwerp: hoe kan ik dit voorkomen?

wat ik vandaag mee maak hen ik nog nooit gehad en ik snap er ook niets van.
Ik weet dat het bloedje heet is, heb de airco al de hele dag aan maar schijnbaar is dat niet genoeg.
Ik heb een enkele taart bekleed, no problem.
Maar toen ik de poppetjes erop ging zetten , die ik al expres op satéprikkers had gezet, zakte de poppetjes gewoon in de fondant.
Ben nu dus flink aan het improviseren, poppetje voor de taart, de boom zakte helemaal in elkaar dus die eraf gehaald.
Nu in de koelkast terug gezet en dan zo maar hopen dat ik verder kan.

Afgesmeerd met stevige botercrème en gevuld met merengue.
Wie o wie weet hoe dit kan en hoe ik dit vooral nooit meer mee hoef te maken  :D

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

2

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

Geen idee hoe het kan, maar als de poppetjes wat grote/ zwaardere zijn zou je er een houten dowel onder kunnen zetten en daar naast de sateprikker.

3 Laatst bewerkt door kaatje81 (18-07-2013 17:50)

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

1x is wel voldoende  :o

4

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

Zware decoraties zet ik altijd op een rondje, geknipt uit taartkarton en bekleed met marsepein. Daaronder een dowel. Zo weet ik zeker dat de er niks in de taart kan zakken  ;)

5

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

je zou inderdaad een kleine drum mooi kunnen bekleden, lintje erom en daar je topper op zetten..

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze idd te zwaar zijn.

6

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

Zijn gewone poppetjes die ik wel vaker maak daarom snap ik het ook niet

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

7

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

*slikt ff diep*
Ik moet morgen ook wat op de taart zetten, als ik dit zo hoor, dan denk ik dat ik wacht tot zaterdag midag net voor bezorgen, dan heeft de taart lekker lang in de ijskast koud kunnen worden.

8 Laatst bewerkt door sweet978 (18-07-2013 18:44)

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

1 x slikken is wel genoeg :)

9

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

sweet978 schreef:

*slikt ff diep*
Ik moet morgen ook wat op de taart zetten, als ik dit zo hoor, dan denk ik dat ik wacht tot zaterdag midag net voor bezorgen, dan heeft de taart lekker lang in de ijskast koud kunnen worden.

misschien wel een slim plan
ze staan nu vast maar niet zo als de bedoeling was. Maar schoonzus vond hem zo ook super.
Foto komt pas als ik terug ben van vakantie

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

10

Re: hoe kan ik dit voorkomen?

t komt nu vast wel goed. Helaas kan ik hem niet pas na het vervoeren erop plaatsen, maar ik heb hoop :)

Thanks voor de waarschuwing, en ik ga der vanuit dat je taart nu er ook top uit ziet.
Nadeel is alleen dat het vaak er niet zo uitziet als je eerst bedacht had in je hoofd.... maar goed.. dat weet de ontvanger vaak niet :)