1

Onderwerp: Banketbakkersroom te slap

Ik heb de taart gevuld met bbr van dr oetker. Gedaan zoals erop staat dus met water. Maar veel te slap.
Iemand een idee of suggetie voor een volgende keer?

2

Re: Banketbakkersroom te slap

Zelf maken...dan krijg je zeker weten een betere bbr.

3

Lizetje schreef:

Ik heb de taart gevuld met bbr van dr oetker. Gedaan zoals erop staat dus met water. Maar veel te slap.

Heb je hem wel een poosje laten staan na het doormixen? Hij stijft daarna namelijk altijd nog verder op.
En ja, zelf maken is ook nog een optie voor de volgende keer. ;)

Dat is toch een TAART waard!

4

Pinqui schreef:

Zelf maken...dan krijg je zeker weten een betere bbr.

:Y

5

@ppeltje schreef:
Lizetje schreef:

Heb je hem wel een poosje laten staan na het doormixen? Hij stijft daarna namelijk altijd nog verder op.
En ja, zelf maken is ook nog een optie voor de volgende keer. ;)

Ik heb hem lang in de ijskast laten staan. Ik denk dat hij gewoon zo moet zijn. Volgend keer zelf maken.

6

Ik maak soms zelf, soms een zakje. Al is zelf gemaakt veeeele malen lekkerder  :Y . De zelfgemaakt is wel dikker, maar bbr uit een zakje moet eigenlijk ook de dikte hebben dat je deze niet meer kan smeren. Die spuit je dan op de taart. Is tenminste mijn ervaring....

7

Ik gebruik altijd het zakje van dr. oetker.
Maar ik doe het altijd met water en slagroom, dat vinden wij erg lekker.
Dan heeft het een prima dikte.

Groetjes Gerien

8

het hoort niet zo dun te zijn, misschien teveel water gebruikt per ongelijk?

ik doe er ook altijd slagroom door, wordt het veel romiger van.
vaak heb ik dan wel teveel voor tussen de taart, maar op de een of andere manier komt het toch wel weer op  :9
zooo lekker met stukjes aardbei erdoor!

9

chantal1980 schreef:

vaak heb ik dan wel teveel voor tussen de taart, maar op de een of andere manier komt het toch wel weer op  :9

Hoeveel slagroom gebruik je dan?

10

ik doe de poeder en water (koud uit de kraan) bij elkaar, even mixen tot het door elkaar is gemengd en dan doe ik er zo'n 150 ml slagroom (koud uit de koelkast) bij en dan mix ik het stijf in een paar minuten.
soms gebruik ik het gelijk, en soms gaat het eerst de koelkast in, dan wordt het nog stijver.
en dan moet ik het echt gewoon smeren hoor, kan de kom over de kop houden :)

11

Banketbakkersroom+slagroom is Zwitserse room en is inderdaad erg lekker. Net wat romiger  :Y

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/5 … erse+room/

12

chantal1980 schreef:

ik doe de poeder en water (koud uit de kraan) bij elkaar, even mixen tot het door elkaar is gemengd en dan doe ik er zo'n 150 ml slagroom (koud uit de koelkast) bij en dan mix ik het stijf in een paar minuten.
soms gebruik ik het gelijk, en soms gaat het eerst de koelkast in, dan wordt het nog stijver.

Oké. Heb je het ook wel eens zelf gemaakt?

13

mijn zelfgemaakte smaakt soms wat bloemig (naar de bloem dus) wat doe ik verkeerd?

14

Pink_lady schreef:

mijn zelfgemaakte smaakt soms wat bloemig (naar de bloem dus) wat doe ik verkeerd?

De banketbakkersroom die ik maak, maak ik niet met bloem maar met maïzena....

15

heb je hem goed afgedekt in de koelkast gedaan? als ik dat niet doe, wordt hij nl weer wateriger.... ik heb altijd die van dr oetker.

16

Lizetje schreef:
chantal1980 schreef:

Oké. Heb je het ook wel eens zelf gemaakt?

hoe bedoel je zelfgemaakt? dit receptje (alleen soms niet van oetker maar van een ander merk banketbakkersroom wat ik per kilo koop) heb ik al heeeel vaak gemaakt.
als je bedoelt of ik de room echt zonder poedertje heb gemaakt, nee dat niet :)

17

Pink_lady schreef:

Ik las pas in een recept dat je de room even moest laten doorkoken om de bloem goed te laten garen. Anders zou hij te melig smaken.
Dus ik denk dat je hem iets langer moet laten koken.

Ik had dat ook toen ik hem een keer zelf maakte. Ik heb het zelf niet nog eens uitgeprobeerd, maar nu ik dit in dat recept las, denk ik dat ik het toch weer eens ga uitproberen.

Groetjes Gerien

18

Lizetje schreef:
chantal1980 schreef:

Hoeveel slagroom gebruik je dan?

Op het zakje van dr oetker staat ook hoe je de variant kunt maken met slagroom erbij. Dan gebruik je minder water. De slagroom gaat er ongeklopt in, dat mix je samen. Even op laten stijven en klaar.
Is lekker te veel voor op een taart, maar dat vinden de kinderen hier helemaal niet erg. Witte broodjes erbij en we hebben heerlijke puddingbroodjes. :Y  :P

Groetjes Gerien

19

ja soms doe ik er dan minder water bij, idd bij oetker.
de andere merken (koop het bij bouwhuis) doe ik dezelfde hoeveelheid water wat er op de verpakking staat.