1

Onderwerp: Waarmee combineer ik Buys zoenen

Mijn zoontje wil graag zijn taart gevuld hebben met 1 laag Buys' zoenen, dit heb ik niet eerder gebruikt en weet niet zo goed met welke vulling ik dit kan combineren en waar ik de taart dan het beste mee af kan smeren. Iemand een tip?

2

Re: Waarmee combineer ik Buys zoenen

Ik heb je even een eigen topic gegeven. Nu krijg je waarschijnlijk meer reacties dan in het topic over vullingen die je kan invriezen.

3

Hele zoenen bedoel je...of maak je de zoenen klein dan?

Ïk heb een boek "het superdikke taartenboek", daar staat een mooie taart in met zoenen...maar dat is geen fondant taart....

Die taart heeft een laag meringueschuim, dan een laag slagroom met zoenen waar ze de bodempjes van af hebben gesneden...dan weer een laag meringue en afgewerkt met bovenop hele zoenen...en de onderkantjes van de afgesneden zoenen hebben ze aan de zijkant geplakt...Ziet er erg leuk en lekker uit....Ik kan een foto maken als je wilt....als we de bron vermelden kan dat geen kwaad toch?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Zoenen zijn eigenlijk gewoon merengue met een laagje chocola eromheen. Ik heb al wel eens alleen het binneste deel gebruikt als vulling voor een taart met ook lemoncurd.
Denk dat het met de chocola er doorheen (dus bodempjes eraf en prakken/doorroeren en daarmee vullen) prima samen zou gaan met bv aardbeien of kersen. Dan blijft natuurlijk nog de keuze tussen vers, jam of vlaaifruit.