1

Onderwerp: (feedback) witte bruidstaart

Het was echt een ramp om met dit weer een taart te maken. Hij moest vier lagen hoog worden, helemaal in het off-wit. Drie lagen met draperie, harten en rozen. Ik heb zoveel mogelijk in de avond en ochtenden gewerkt. Ik was niet helemaal tevreden over de afwerking. Ook vond ik dat je een beetje de taart er door kon zien. De taart moest van Boxtel naar Deurne zo'n 50 km en dan met dit weer in de auto. Het was spannend hoe de taarten het hielden. Maar gelukt. Daar aan gekomen kon ik niet in de keuken maar moest ik opbouwen in de zaal zelf. Ik was best zenuwachtig omdat iedereen op mijn vingers keek. De randen tussen de taarten in had ik strakker willen hebben maar dat kreeg ik met bibber handen niet voor elkaar. Het grote hart was weer zachter geworden. Ik had het vier dagen laten drogen en was echt hard. Ik heb hem aan de achterkant moeten stutten. Daardoor nog een roos extra gemaakt omdat weg te werken. De klant was zeer tevreden. Het was helemaal zoals zij in gedachten hadden. Pff. gelukkig. Na mijn verhaal nu de foto...Die is niet helemaal duidelijk. Mijn telefoon wilde ook al niet echt mee werken. Ik krijg nog foto's van het bruidspaar. https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1005594_331283290336763_96207818_n.jpg

2

Re: (feedback) witte bruidstaart

Voor zover ik kan zien ziet hij er netjes uit hoor. Als je de taart door de marsepein of fondant heen kunt zien, kun je de volgende of nog wat dikker afsmeren, of de botercreme voor het afsmeren caramelkleurig maken is mij verteld. Of met twee dunne laagjes bekleden. Ik heb laatst voor het eerste een bruidstaart gemaakt, ook in wit. Toen heb ik iets dikker afgesmeerd (ook om oneffenheden weg te werken..  :rolleyes: )

Verder geen feedback! kan me indenken dat je zenuwachtig wordt als iedereen op je vingers kijkt...  :s

Dank je wel voor je tip. Bij al mijn andere taarten heb ik dit nog nooit gehad en ik werk vaak met de kleur wit.

4

Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar de andere foto's. Ik doe het je niet na  :)  :thumb:

5 Laatst bewerkt door theravdbrand (18-07-2013 12:07)

Ik heb nog een betere foto gekregen van het bruidspaar.https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1016267_503325096415571_1562366713_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/947259_503324766415604_55583268_n.jpg

6

Mooie taart hoor. Een tipje voor feedback: probeer de taarten allemaal even hoog te maken. De onderste twee zijn lager dan de derde laag. Maar verder netjes hoor!

7

Goed gedaan hoor. Ik kan me je stressmomenten heel goed voorstellen en dat je dan met bibberhandjes je taart moet opbouwen.
Gelukkig was het precies zoals het bruidspaar gehoopt had....dan valt een last van je schouders.

Op naar de volgende bruidstaart.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery