1

Onderwerp: boter créme maken met gewone boter????????

Zoals ik in de titel al vraag kan ik ook boter crème maken met gewone
boter? Ik wilde alvast wat voorwerk gaan doen voor mijn taart omdat deze vroeg af moet zijn De juf van Nikita mailde net of ik toch nog een taartje wilde maken voor groep 8  waarop ik natuurlijk gelijk ja zei :s Ik heb altijd roomboter in huis en nu grijp ik dus mis Ik maak het met mix van funcakes. Ik wilde er al om 6 uur aan beginnen dus eigenlijk geen tijd om te wachten tot de AH open gaat

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

Re: boter créme maken met gewone boter????????

Wat bedoel je met de gewone boter? vast pakje margarine of kuipje?
Met een vast pakje kan het wel. Kuipje niet. Qua smaak is het wel een groot verschil met roomboter, ik weet wel wat ikzelf lekkerder vind, maar dat wil niet zeggen dat het met een gewoon pakje niet kan.

3

Ja hoor dat kan, ik ben behoorlijk intolerant voor vet (heb collitus ulcerosa en kan tegen veel dingen niet) en ik maak de botercreme steeds met margerine met de papieren wikkels en dat gaat nog steeds goed. Ik ben wel van plan met warmer weer 1deel roomboter en 1 deel margerine te nemen denk dat dat wat steviger is.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

4

Bedankt voor je snelle reactie ik bedoel inderdaad vast pakje margarine heb jij het zelf wel eens gedaan?

5

Bedankt voor je snelle reactie ik bedoel inderdaad vast pakje margarine heb jij het zelf wel eens gedaan?

6

Lijkt mij van wel hoor.

7

Lijkt mij van wel hoor.

8

Lijkt mij van wel hoor.

9

ik maak altijd bcmix met pakje boter, geen roomboter omdat ik dat zelf niet lekker vind.

Ik d8 juist dat je de smeerbare boter vroeg die je op je boterham doet

10

Het gaat wel maar je zal het wel proeven. Tenminste..ik heb eens per ongeluk gezouten boter gepakt en dit proefde ik goed. Gebruik je normaal de ongezouten roomboter trouwens?
Ik denk dat ik nog snel even naar de winkel zou gaan  :o  . Persoonlijk vind ik margarine niet echt lekker om bc mee te maken. Er gaat, voor mij, niks boven echte boter  ;)

11 Laatst bewerkt door Carien (15-07-2013 21:15)

margarine vind ik niet te eten, dus tsja..... smaken verschillen  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Ik gebruik altijd margarine omdat zoonlief geen melk mag. Dat gaat prima.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

13

In het begin gebruikte ik altijd een deel margarine en een deel roomboter...tegenwoordig altijd alleen roomboter.

Maar het kan dus wel...als ik te weinig of geen roomboter in huis heb, wil ik het nog wel eens op mijn "oude manier" doen..smaakt goed hoor...alhoewel met roomboter ik het lekkerder vind.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery