1

Onderwerp: satin ice fondant halal?

Weet iemand of de fondant van satin ice ( de white/vanilla) halal is? Ik had al gekeken naar dierlijke ingredienten/gelatine enzo en dat zit er allemaal niet in maar nu begreep ik dat vanille extract/aroma ook een probleem zou zijn vanwege de alcohol die daar in zit? Wie weet er meer van, maakt weleens taarten die halal moeten zijn.
Anders ga ik voor de zkerheid maar voor marsepein, daar kon ik echt geen ongewenste ingredienten vinden dus dat zal zeker goed zijn

2

Re: satin ice fondant halal?

Even Google geprobeerd:

http://satinice.com/product.php

Volgens hun eigen site is het dus in orde  :)

3

Re: satin ice fondant halal?

Even Google geprobeerd:

http://satinice.com/product.php

Volgens hun eigen site is het dus in orde  :)

4

Re: satin ice fondant halal?

TineL schreef:

Even Google geprobeerd:

http://satinice.com/product.php

Volgens hun eigen site is het dus in orde  :)

Ja dat zag ik ook maar als ik doorklik naar hun fb pagina lijkt het alsof ze een aparte halal lijn hebben die je kunt bestellen, dus dan zou de normale niet Halal zijn. Denk ik dan, maar misschien denk ik te moeilijk.

Lastig, want het is een cadeautje dus kan het ook niet vragen

5

Re: satin ice fondant halal?

Vanille extract is volgens mij met alcohol (wat ik begrepen heb wordt de vanille voor een paar weken in alcohol gezet) en vanille essence is volgens mij zonder alcohol omdat dit kunstmatig is

6

Re: satin ice fondant halal?

Esther68 schreef:

Vanille extract is volgens mij met alcohol (wat ik begrepen heb wordt de vanille voor een paar weken in alcohol gezet) en vanille essence is volgens mij zonder alcohol omdat dit kunstmatig is

Ok, er staat: natuurlijk vanille aroma. Dat klinkt dan toch als niet halal denk ik

7

Re: satin ice fondant halal?

Van welk merk is deze dan? Vind sommige beschrijvingen (geldt niet alleen voor dit product trouwens) nogal misleidend....

8

Re: satin ice fondant halal?

Esther68 schreef:

Van welk merk is deze dan? Vind sommige beschrijvingen (geldt niet alleen voor dit product trouwens) nogal misleidend....

sorry, ik zeg het nu helemaal fout. Begin van de stress alles door elkaar te halen. heb nog even een keer gekeken en er staat artificial vanilla flavour dus daar is natuurlijk niks natuurlijks aan.

Kan ik er dan vanuit gaan dat er geen alcohol in zit?

9

Re: satin ice fondant halal?

Hoe streng is de ontvanger is de vraag?
Eten ze wel snoep? en gebruiken ze deo? Bakken ze zelf wel eens koekjes? Gebruiken ze veel soorten kruiden?

10

Re: satin ice fondant halal?

femme80 schreef:
Esther68 schreef:

Van welk merk is deze dan? Vind sommige beschrijvingen (geldt niet alleen voor dit product trouwens) nogal misleidend....

sorry, ik zeg het nu helemaal fout. Begin van de stress alles door elkaar te halen. heb nog even een keer gekeken en er staat artificial vanilla flavour dus daar is natuurlijk niks natuurlijks aan.

Kan ik er dan vanuit gaan dat er geen alcohol in zit?

Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat hier geen alcohol in zit.. Bij de meeste extracten ruik je de alcohol trouwens ook...

11

Re: satin ice fondant halal?

Esther68 schreef:
femme80 schreef:
Esther68 schreef:

Van welk merk is deze dan? Vind sommige beschrijvingen (geldt niet alleen voor dit product trouwens) nogal misleidend....

sorry, ik zeg het nu helemaal fout. Begin van de stress alles door elkaar te halen. heb nog even een keer gekeken en er staat artificial vanilla flavour dus daar is natuurlijk niks natuurlijks aan.

Kan ik er dan vanuit gaan dat er geen alcohol in zit?

Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat hier geen alcohol in zit.. Bij de meeste extracten ruik je de alcohol trouwens ook...

Tja ruiken zal je t toch niet meer lijkt mij, zoveel zal er niet in die fondant zitten dat je dat nog terug ruikt, althans ik heb t nog nooit geroken.

12 Laatst bewerkt door femme80 (15-07-2013 21:22)

Re: satin ice fondant halal?

Kimh schreef:

Hoe streng is de ontvanger is de vraag?
Eten ze wel snoep? en gebruiken ze deo? Bakken ze zelf wel eens koekjes? Gebruiken ze veel soorten kruiden?

Nouja dat weet ik dus allemaal niet. Het is een afscheidscadeautje voor de juf van de peuterspeelzaal. Mn zoontje vind het heel jammer dat ze weg gaat en wilde dus graag cakejes voor haar maken. Heeft ook al helemaal uitgezocht wat t moet worden maar nu loop ik hier dus tegen aan. Ik ken haar niet goed genoeg om zulke dingen te weten en hij is nog te klein voor zulke dingen, let daar helemaal niet op ook.
Ze draagt in ieder geval een hoofddoek en alles bedekkende kleding, dus duidelijk moslima maar meer weet ik niet