Onderwerp: grote taart bekleden

Hallo allemaal,

ik ben een beginneling met het bekleden van taarten maar heb een grote uitdaging, namelijk mijn eigen bruidstaart.

De onderste laag wordt een vierkante taart van 30 x 30.
Mijn knelpunt is op dit moment het fondant goed kneden en uit te rollen. Heeft iemand hier tips voor aangezien het nogal veel fondant is?

Re: grote taart bekleden

Dat is zeker een uitdaging, je eigen bruidstaart! (gefeliciteerd met de trouwplannen)

Klinkt misschien raar, maar ik krijg altijd extra warme handen als ik van die vinyl handschoentjes aanheb. Daardoor trekt de warmte in het marsepein/fondant en kan ik het extra goed doorkneden. Snappie?

Je geeft ook aan dat je een vierkante taart gaat bekleden. Rol je fondant dan ook vierkant uit (dus begin met een vierkante plak en blijf hem vierkant uitrollen)

Succes!

3

Re: grote taart bekleden

Goed kneden is gewoon zwaar werk, zeker met zo'n grote hoeveelheid. Wat ik wel eens doe, is dat ik de hoeveelheid in 2 verdeel en dan die allebei doorkneed zodat ze al wat soepel zijn en ze daarna pas samenvoeg. Dat kneed net iets makkelijker. En anders denk ik maar dat het goed is voor mijn armspieren  :lol:
Het uitrollen doe ik tussen de matten van sweetwise, voor zo'n grote taart tussen de 75x75cm matten. Ik heb ze bij bouwhuis gekocht en ik vind ze echt ideaal, je hoeft geen poedersuiker of crisco te gebruiken, het plakt niet, het droogt niet uit en het is supermakkelijk om over je taart heen te leggen!

4

Re: grote taart bekleden

Handschoentjes werken bij mij ook goed! Plakt niet, het wordt heel soepel! Gaat echt makkelijker.