1 Laatst bewerkt door DotjeSlagroom (14-07-2013 21:21)

Onderwerp: Blue ombre petal cake

Hoi allemaal,

Deze taart stond al eventjes op mijn to do lijstje en omdat mijn vader 54 werd, vond ik het wel een mooie gelegenheid!

Ik heb voor het eerst twee taarten op elkaar gedaan, zodat hij mooi hoog werd..

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFPUNFAA.jpg

De foto is trouwens niet zo mooi, want die is even snel gemaakt.. Staat zelfs een pakje shag op zie ik  :lol:

2

Re: Blue ombre petal cake

Mooi hoor! hoe heb je dat gedaan? Pakje shag kleurt er in ieder geval wel mooi bij.

3

Mooie hoge taart zeg. Ik zou volgende keer de petals van de bovenkant iets verder naar de zijkant aanbrengen zodat ze de zijkant overlappen. Dan zie je geen tussenrandje tussen de zij- en bovenkant. Verder is hij mooi. Ik vind de verdeling van je kleuren goed gekozen, steeds minder rijtjes naarmate de kleur lichter wordt.

Tieneke

Mooi! :thumb:

Groetjes K@rEn    ([url=http://www.facebook.com/dutchcakes)

5

prachtig maar wat een uitsteek werkje pfffft

Taart Smakelijk is de naam

6

Supermooi! Mooi hoe die kleuren overlappen!

Maar dit doe je dus allemaal door middel van uitstekers en die dan elkaar laten overlappen?  :|  Wat een werk!

Dank je wel allemaal! Maar het is geen fondant. Het is eigenlijk heel simpel. Je spuit met botercrème of icing      met tip12 rondjes op de taart en dan ga je met de spatel er overheen. Je trekt telkens een streep naar rechts. En dan spuit je weer de volgende en ook deze veeg je weer uit. Zo ga je steeds verder :D

8

Mooi.die staat ook al heeeeel lanf op mijn to do lijstje :) heb jij de gewone botercreme gebruikt?.  Is het niet machtig? Daar ben ik wel een beetje bang voor nl.

Safiye schreef:

Mooi.die staat ook al heeeeel lanf op mijn to do lijstje :) heb jij de gewone botercreme gebruikt?.  Is het niet machtig? Daar ben ik wel een beetje bang voor nl.

Dank je! Ik heb de vullingen in de taart wat dunner gehouden,zodat het niet te zwaar zou zijn. En omdat de taart hoog was heb ik dunne stukken gesneden. Ik heb er niemand over gehoord en sommige wilden nog een stukje haha.

10

DotjeSlagroom schreef:
Safiye schreef:

Dank je! Ik heb de vullingen in de taart wat dunner gehouden,zodat het niet te zwaar zou zijn. En omdat de taart hoog was heb ik dunne stukken gesneden. Ik heb er niemand over gehoord en sommige wilden nog een stukje haha.

Bedankt voor je antwoord!  Ik ga t ook gewoon proberen  :Y

Safiye schreef:
DotjeSlagroom schreef:
Safiye schreef:

Bedankt voor je antwoord!  Ik ga t ook gewoon proberen  :Y

Graag gedaan en succes! Ben benieuwd naar het resultaat!