1

Onderwerp: Botercreme rozen met warm weer kan dat?

Ik wil volgende week een mega cupcake maken voor mijn dochters verjaardag en wil die met botercreme rozen versieren, snel en eenvoudig dacht ik.... Maar wat als het warm weer is? Welke botercreme kan ik het beste nemen (lekker en stevig!) ik heb nu de mix van funcakes maar is er iets in qua smaak maar ben nog niet zo lang bezig dat ik meer soorten heb geprobeerd. Ik zoek dus duidelijk advies over smaak en houdbaarheid bij mogelijk warm weer! Help!

Alvast bedankt! Groetjes Marlies

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: Botercreme rozen met warm weer kan dat?

Ik denk dat Merengue Botercreme wel iets is. Kan als het gemaakt is een dag buiten de koelkast bewaard worden. Nadeel is het warme weer, dan heb je altijd wel een probleem met het zacht worden van de botercreme.

Toen ik de 1e keer MBC maakte verwachtte ik er niet heel veel van. Ik dacht van: zal wel t zelfde zijn als gewoon boter met poedersuiker... Maar nee, want de MBC was veeeel luchtiger, minder machtig en heeel veel lekkerder dan de 1:1 enz.. botercreme. Je kan er ook allerlei smaakjes doorheen mixen.

Aantal voorbeelden: Mokka ( :9 ) , amandel, banaan (patidess) en allemaal van dat soort smaakjes, van Lorann heb ik nog niet geprobeerd maar dat zal wel niet heel veel verschillen van Patidess. Behalve dan dat je er minder van in moet doen  ;)

Zo dat was mijn lange verhaal :o
Hoop dat je er iets aan hebt!

lfs True

3

Super hier ben ik al veel wijzer mee geworden! De taart zal veel in de koeling staan tussendoor dus als ik je reactie zo lees moet het dus wel kunnen ook al zou het warm worden, en dat was mijn enige echte vrees.

Weet je toevallig ook welke verhouding het beste is om rozen mee te spuiten ik zie zoveel recepten dan ik de kluts een beetje kwijt ben.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

4

Sorry dat k nu pas reageer en zag net dat t al te laat is :S
Je taart is hartstikke goed gelukt!

Ik maak mijn MBC vaak in de 1:2:2 verhouding om nog maar even een antwoord op je vraag te geven ;) dan is tie niet te boterig :)