1 Laatst bewerkt door renata2 (16-07-2013 16:39)

Onderwerp: zeedieren- en slipperkoekjes en mini monchoutaartjes

ik ben op het moment helemaal in to de koekjes. met icing versieren is niet aan mij besteed, en na wat fondant varianten geprobeerd te hebben als alternatief (smaak kwam toch niet in de buurt) heb ik dé oplossing gevonden voor mezelf, satin ice. makkelijk te verwerken op een koekje en heerlijk zoet  :9 . eindelijk echt lekkere fondant en hij hard goed uit, waardoor het net een icinglaagje is.
omdat ik ook aan die leuke zomerse uitstekers verslaafd ben, heb ik er weer een paar aan mijn collectie toegevoegd. zeedieren en slippers, ik heb ze van de week op mijn werk uitgedeeld en ze waren goedgekeurd door de collega's  ;) . hier is het resultaat.

http://2.bp.blogspot.com/-TJ5zbMmRB6Q/UeVoh30l_BI/AAAAAAAACpA/yyH7qnKK0Go/s1600/DSCN1490.JPG

http://1.bp.blogspot.com/-ExGeaJQbUcA/Udr4G-lmv9I/AAAAAAAACok/knhUCO_JBlA/s1600/DSCN1492.JPG

http://4.bp.blogspot.com/-Vv8WMHi3ZtI/Udr4QOtPASI/AAAAAAAACos/4hyi4zNtqOU/s1600/DSCN1493.JPG

ook wil ik nog deze mini monchoutaartjes showen. voor mijn man die gek is op monchoutaart, maar ik vond een gewone monchou taart maken niet zo spannend dus heb er maar mini's van gemaakt.

http://4.bp.blogspot.com/-qiP16cci2Js/Uc9OeulUfDI/AAAAAAAACn8/0dauJhR5i9s/s450/IMG_20130628_183739.jpg

ik zou het erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

2

Re: zeedieren- en slipperkoekjes en mini monchoutaartjes

Erg leuk! Oh heerlijk monchoutaartjes :9

3

Wat leuk die slippertjes...de rest natuurlijk ook!!!

4

Wat zijn je koekjes leuk zeg! Ik ben ook niet zo handig met icing, maar dit is ook mooi gelukt  :thumb:

5

Wat een gezellige koekjes...vooral je slippers zijn TE leuk.
Je monchoutaartjes zien er mjammie uit

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

Leuk,wat zijn dat voor uitstekers en waar kan ik ze kopen.
Wat voor koekjesdeeg gebruik je,ik heb ook weleens koekjes gemaakt maar ze zakken dan zo uit en dan zie de vorm niet meer zo goed.

7

hp schreef:

Leuk,wat zijn dat voor uitstekers en waar kan ik ze kopen.
Wat voor koekjesdeeg gebruik je,ik heb ook weleens koekjes gemaakt maar ze zakken dan zo uit en dan zie de vorm niet meer zo goed.

dankje. de uitstekers heb ik van de shop hier, op de slippers na. ik mag geen namen noemen maar als je googlet op wilton summer uitstekers vind je wel een paar winkels.
ik had ook het probleem dat ze uitliepen en heb verschillende recepten geprobeerd. ik gebruik nu het recept van de koekenbakkers en dat werkt voor mij het beste. ook laat ik het uitgerolde deeg 2 uur in de koelkast liggen voordat ik de koejes uitsteek en daarna doe ik ze nog even terug in de koelkast voordat ik ze in de oven doe (dit helpt tegen vervormen).  als je me een berichtje stuurt via de mail, wil ik je het recept wel mailen.

8

Hoi hoi,
Je koekjes zijn superleuk en heerlijk zomers, maar ik vind de koekjes met fondant altijd zo snel oud worden, maar ik zie dat jij satin ice gebruikt heb jij er geen last van?
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

9

vonn schreef:

Hoi hoi,
Je koekjes zijn superleuk en heerlijk zomers, maar ik vind de koekjes met fondant altijd zo snel oud worden, maar ik zie dat jij satin ice gebruikt heb jij er geen last van?
Groetjes Vonn

ik had nog wat koekjes over van een week geleden en die smaakten nog lekker  :9 . ik had trouwens de bovenlaag eerst een beetje hard laten worden op het koekje (een uurtje of wat langer), daarna in een tupperdoos gedaan met wat rijst erbij.

10

renata2 schreef:
vonn schreef:

Hoi hoi,
Groetjes Vonn

ik had nog wat koekjes over van een week geleden en die smaakten nog lekker  :9 . ik had trouwens de bovenlaag eerst een beetje hard laten worden op het koekje (een uurtje of wat langer), daarna in een tupperdoos gedaan met wat rijst erbij.

Bedankt,  is satin ice dan heel anders dan fondant? Ik heb er nog  nooit mee gewerkt.

11

vonn schreef:
renata2 schreef:
vonn schreef:

Hoi hoi,
Groetjes Vonn

Bedankt,  is satin ice dan heel anders dan fondant? Ik heb er nog  nooit mee gewerkt.

het is ook een soort fondant, maar dan veel lekkerder. en ik vind dat mijn koekjes er knapperiger mee blijven dan met de fondant die ik hiervoor gebruikte (in2bake).

12

renata2 schreef:
vonn schreef:
renata2 schreef:

Nou dan ga ik eens op zoek waar dat te koop is wan royal icing is ook niet echt mijn ding :o , bedankt voor je antwoord.
Groetjes Vonn
het is ook een soort fondant, maar dan veel lekkerder. en ik vind dat mijn koekjes er knapperiger mee blijven dan met de fondant die ik hiervoor gebruikte (in2bake).