26

Re: stapeltaart

En die stapel had je niet gestut begrijp ik? Met een 12,5 cm op een 26 cm en niet te lang van voren op elkaar gezet, zou het best goed kunnen gaan. Die drukt de 26 cm misschien wel in het midden in, maar de zijkanten zullen wel recht blijven. Bij de grotere taarten zou ik het echt niet doen, zeker niet bij een bruidstaart.

Groet, Jolanda

27

@jolanda... wist niet dat je die kon afsnijden... :o

wat zal gebeuren is dat de bovenste 2 lagen worden aangesneden en de onderste zal misschien in het ergste geval niet eens aan gesneden worden.

ik snap ook precies wat jullie bedoelen hoor.. ook betreft snijden enzo (vorige wk wilde ze de boven laag eraf halen en bleef het karton vastplakken hoppa marsepein los... kon het wel weer maken.. dus dat was geen probleem.. maar voor het aansnijden moest die er nog af..

ik zal eens een nachtje erover gaan slapen (dromen, nachtmerries... :cool: ) en hopenlijk kom ik er dan uit...

28 Laatst bewerkt door Jol321 (12-07-2013 20:45)

Doe maar  :)

En door cakeboards te gebruiken, voorkom je het plakken aan elkaar is mijn ervaring. Cakeboard hoort te rusten op je dowels en niet op de taart. Weer een voordeel van dowels  :D
Zal even een foto laten zien waarbij ik een bruidstaart aansnij, dan zie je dat het niet aan elkaar plakt

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6Y7LCTD6.jpg

Dit is de hele taart

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-PYEG7AUE.jpg

Slaap ze  ;)

Groet, Jolanda

29

Mutsy schreef:

het is alleen dat een vriendin van mij ook al zei... dat gaat makkelijk (maakt ook veel taarten).

Maar hoe doet jouw vriendin dat dan?

30

tja, ik ben laatst ook bij een taart (de kasteeltaart) van 2 lagen,
perongelijk vergeten te stutten...

het is goed gegaan, ondanks het snikhete weer, maar...

dat kwam waarschijnlijk ook doordat het én kleine taartjes betrof,
(15cm rond, en 20cm bloem)
én doordat de taart om 13.00uur werd opgehaald,
en rond 15.00uur werd aangesneden.

De taart bleef dus lang in de koeling = steviger!

Bij een bruidstaart zou ik de gok echt niet wagen!
Welke maten de taarten ook  zouden hebben!

Ik zou gaan voor stutten met de plastic buisjes van wilton,
die zie je echt niet over het hoofd!

(ik zou er dan 3 in een driehoek vorm in de taart steken,
dat is het meest stevig)

Succes met bedenken,

maar voor mij zou het een no-brainer zijn... stutten!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

31

of de taart weigeren, dat kan natuurlijk ook...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

32

Esther68 schreef:
Mutsy schreef:

het is alleen dat een vriendin van mij ook al zei... dat gaat makkelijk (maakt ook veel taarten).

zonder stut, gewoon op elkaar zetten..

33

Mutsy schreef:
Esther68 schreef:
Mutsy schreef:

Ik bedoelde eigenlijk hoe ze dit dan doet zonder dat de taart inzakt. Heeft ze lage taarten icm met lichte vullingen? Vult ze maar 1x? Gebruikt ze cake ipv biscuit? Ik kan me nl niet voorstellen dat een taart niet inzakt zonder stutten....... zeker met deze temperaturen en langere tijd buiten de koeling....

34

Esther68 schreef:
Mutsy schreef:
Esther68 schreef:

Ik bedoelde eigenlijk hoe ze dit dan doet zonder dat de taart inzakt. Heeft ze lage taarten icm met lichte vullingen? Vult ze maar 1x? Gebruikt ze cake ipv biscuit? Ik kan me nl niet voorstellen dat een taart niet inzakt zonder stutten....... zeker met deze temperaturen en langere tijd buiten de koeling....

oh sorry... dat bedoelde je... dat weet ik niet precies

mijn vulling wordt mascapone met lemoncurd

35

Mutsy schreef:
Esther68 schreef:
Mutsy schreef:

oh sorry... dat bedoelde je... dat weet ik niet precies

mijn vulling wordt mascapone met lemoncurd

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor  ;)  Was niet helemaal duidelijk  :o .
Ik zou toch aan die vriendin vragen hoe zij het doet zonder dat de taart inzakt.....