1

Onderwerp: Koekjes vragen

Een vraagje..dom waarschijnlijk, maar waarom zijn de zandkoekjes vetter en zoeter, terwijl er minder boter en suiker door moet?
Ik heb gisteren het recept uit de koekenbakkers gebruikt, maar vind ze zo compact en bloemig van smaak. Doe ik iets fout of is dat het recept?
Daarna heb ik nog zandkoekjes gemaakt, vond ik lekkerder, maar die komen niet zo mooi glad uit de oven! Iemand tips?

2

Re: Koekjes vragen

ik ken het recept van de koekenbakkers niet, maar ik kan me zo voorstellen dat deze vooral gebruikt wordt om daarna te decoreren met royal icing. Dan is een compact en stevig koekje wel fijn, zodat het niet zacht wordt door de icing. RI is 99% suiker, dus daarom zullen de koekjes minder zoet hoeven zijn.
Zonder decoratie van RI zal het koekje dus ook niet zo lekker smaken als een zandkoekje, waar verder geen decoratie op hoeft.

Dat is toch een TAART waard!

3

Nog meer tips misschien?

4

Niemand?

5

wat is het recept van de koekenbakkers?

6

Ben het helemaal met Appeltje eens. Het recept van de koekenbakkers kun je vergelijken met de suikerkoekjes hier op het forum en die zijn bij uitstek geschikt om te versieren met RI. Ze zijn bijvoorbeeld minder zoet omdat de icing ze zoeter maakt.
Zandkoekjes versier je niet dus die zijn van zichzelf inderdaad zoeter en vetter. Kies het recept dat je nodig hebt voor je koekjes, zou ik zo zeggen.

Tieneke