1

Onderwerp: Cupcakes decoreren

Hallo!

Vraagje, woensdag is gevraagd om 30 cupcakes versiert te leveren voor het feest op donderdag.
Ik ga ze decoreren met buttercream icing (crisco, poedersuiker, meringue poeder). Kan ik dit als dinsdagavond doen? En hoe kan ik de cupcakes dan het beste bewaren?

Wie heeft hier ervaring mee?

2

Re: Cupcakes decoreren

Ik kan je geen antwoord geven, want heb ze zelf nog nooit gedecoreerd op die manier, maar als je in 'Zoeken'  CC's bewaren typt, kom je al een heel eind!

Succes!

3

Ik weet niet hoe laat je ze woensdag moet leveren, maar ik zou echt pas op z'n vroegst woensdag de icing draaien en de toeven spuiten.
Toeven zijn het lekkerst als ze vers zijn, vind ik!

En bewaren in een doos buiten de koelkast!

Liefs, Zanoni

4

Wat je maakt is amerikaanse buttercream en dat blijft echt wel een nachtje goed. Ik zou ze wel in de koelkast doen om ze stevig te houden. Sorry hoor Zanoni en ook Jacinta, want nu wordt het nog niet duidelijk voor je. Toen ik de Wilton-cursus deed en met buttercream werkte, bleek het wel zo te werken.

Tieneke

5

@Tieneke
Maar het is niet 1 nachtje dan, maar 2 nachtjes want het feest is pas de dag erna!

En cake droogt uit in de koelkast, vandaar gewoon in doos is mijn advies ;)

Liefs, Zanoni

6

Zanoni schreef:

@Tieneke
Maar het is niet 1 nachtje dan, maar 2 nachtjes want het feest is pas de dag erna!

En cake droogt uit in de koelkast, vandaar gewoon in doos is mijn advies ;)

Daar heb jij inderdaad gelijk in, cake droogt uit in de koelkast. Buttercream blijft op een koele plek wel goed, zelfs wel twee nachtjes. Het is crusting (krijgt een heel klein harder laagje) en dat is juist lekker. Ik heb weleens roosjes gespoten van deze creme en deze een paar dagen bewaard. Maar als je zachte wilt.... dan kun je beter de dag zelf spuiten.

Tieneke

7

[MOVE] -> decoreren

8

zo te horen kun je beter de icing voor de toef op dinsdag maken,
en de cc's zelf op woensdag :)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!